top of page
  • תמונת הסופר/תטסה זילברברג

איך לתרגל סימפתיה

עודכן: 1 באוק׳ 2020

מאת: טסה זילברברג


הרבה אנשים חושבים שלהיות סימפתי או נחמד זה משהו טבעי, אז בואו נחדד את העניין ונבין איך בעצם עושים את זה, ולמה כדאי לבחור לתרגל סימפתיה!

הרי סימפתיה סימן מובהק לאינטליגנציה רגשית גבוהה ולבריאות נפשית. אנרגיה של אנשים סימפתיים בדרך כלל נעימה ומדבקת. מרגישים מהר מאוד סוג של חום וקלילות קצת כמו לקבל חיבוק שהכל בסדר בעולם.

לפי טרוויס ברדברי, מחבר הספר "Emotional Intelligence 2.0" ב- Inc.com. במציאות, להיות חביב עם אחרים תלוי אך ורק בך. במהלך מחקר זה ברדברי חקר את התנהגויות המפתח שהופכות אנשים אינטליגנטים רגשית, יצורים ידידותיים במיוחד.

הנה כמה מאותן התנהגויות שניתן לאמץ כדרך חיים על מנת לעלות את עצמנו בתדר של סימפתיה וחיבור כנה לעצמי ולסביבה:


אנשים אוהבים לדעת שאתה מקשיב להם. עצם שאלת השאלה גורמת לאדם האחר להרגיש שאתה לא רק מקשיב להם אלא גם אכפת לך ממה שהוא אומר.

לשאול שאלות בשיחה.


הטעות הגדולה ביותר שאנשים מבצעים בשיחה בכל הנוגע להקשבה לאחרים, היא לחשוב מה לומר או כיצד המילים האלה ישפיעו עליהם. משמעות הגישה הזו היא שרוב הזמן אנחנו עסוקים במחשבות ובתחושות שלנו ולא ממש מקשיבים מתוך נוכחות נקייה למה שאנשים אחרים אומרים לנו. המילים מהדהדות בעוצמה ובבהירות אך המשמעות הולכת לאיבוד ומתאדה.

כדי להימנע מהרגל זה, פשוט שאלו הרבה שאלות!

אנשים אוהבים לדעת שאתה מקשיב להם. עצם שאלת השאלה גורמת לאדם האחר להרגיש שאתה לא רק מקשיב להם אלא גם אכפת לך ממה שהוא אומר. תופתעו מהערכה והתרגשות שתקבלו מאחרים. כמובן שיש לשים תשומת לב ולהביא הרבה רגישות לצד השני .

לשחרר שיפוטיות.

אם אתה רוצה להיות אדם סימפתי, חשוב להיות עם ראש פתוח לא רק כדי להיות מעניין יותר אלא גם כדי להיות יותר נגיש לאחרים. אף אחד לא רוצה לנהל שיחה עם מישהו שיש לו דעה חזקה ואינו מוכן להקשיב לאחרים. בתחום המקצועי, ראש פתוח הוא גם מאוד חיוני מכיוון שהוא מאפשר גישה גמישה לרעיונות חדשים והזנה הדדית.

זה לא מחייב אותך להאמין במה שהם מאמינים או להתיר כל התנהגות, זה רק אומר שאתה מפסיק לשפוט אחרים במשך מספיק זמן מספיק כדי להבין את המניעים האמיתיים שלהם. האנרגיה רכה וקלה בחדר והשיחה הופכת לקרובה ואותנטית.


להיות בחיבור כנה לעצמי.

אנשים סימפתיים בדרך כלל, אינם מחפשים את תשומת לבם של אחרים, אפילו קצת נרתעים מאלה המחפשים נואשות את תשומת לבם של אחרים. להיות חביב מרגיש שאני יכול להיות אני בביטחון, ללא תחושת מאמץ או צורך לפתח אישיות מוחצנת. כדי לזכות באהדה של אנשים אתה רק צריך להיות ידידותי ואכפתי ומחובר בכנות ללב שלך. כשמדברים בצורה ידידותית, בטוחה ומדויקת, מגלים שזה מאפשר לאנשים להקדיש הרבה יותר תשומת לב, קבלה והקשבה מאשר אם מישהו מנסה להפגין את חשיבותם עליהם. להיות בנוכחות נינוחה במקום לחפש כל הזמן תשומת לב היא הוכחה לענווה ולהערכה שלך, שני שמות תואר שקשורים קשר הדוק ללבביות ונימוס.


להיות עקביים.

כשאדם לא עקבי ביחס שלו לאחרים, הוא עלול להשאיר רושם לא ידידותי. כשאנשים מתקרבים, הם אוהבים לדעת עם מי הם מתמודדים ולמה לצפות. לכן כדאי להיות עקביים כדי להשאיר רושם אמין. או במילים אחרות לשים לב, שגם כאשר מצב רוחך משתנה, שזה לא ישפיע על הדרך בה אתה מתייחס לאחרים.


להשאיר רושם ראשוני חזק לאחרים.

מחקרים מראים שאנשים מחליטים אם הם אוהבים אותך בשמונה השניות הראשונות של היכרויות או לא. לאחר מכן הם מבלים את שארית השיחה במציאת הצדקות לתגובתם הראשונית. זה אולי נשמע מניפולטיבי, אבל אתה יכול להשתמש בזמן הזה כדי להשיג חיבה של אחרים. רשמים ראשונים חזקים קשורים קשר הדוק לשפת גוף חיובית. תנוחה נכונה, לחיצת יד איתנה, חיוך, כתפיים פתוחות כלפי האדם הם כולם עמדות שישאירו רושם ראשוני חזק ממך אצל אחרים.


לזכור לפנות לאחרים בשמם.

שמך הוא חלק מהותי ממי שאתה וכשאחרים משתמשים בו כדי לפנות אליך, זה מרגיש נהדר. אנשים ידידותיים וסימפתית בצורה יוצאת דופן דואגים להשתמש תמיד בשמו של האדם האחר בעת הפגישה איתם.

לחייך.

חיוך הוא המשך שפת גוף חיובית. אם אתה רוצה שאנשים יאהבו אותך, תחייך במהלך השיחה, זה יגרום להם להרגיש נוחים לצידך.

לשמור על איזון בין תשוקה להנאה.

אנשים ידידותיים שומרים על איזון בריא בין תשוקה ליכולת לעשות פעילויות מהנות. הם מתמקדים בקשרים חברתיים ומרגישים שרגעים אלה חשובים. הם שמים חשיבות רבה על אינטראקציות משמעותיות עם אחרים. הם זוכרים את מה שאמרת להם בשבוע שעבר, מה שמראה שאתה חשוב בדיוק כמו העבודה שלהם והתשוקה שלהם.

לקיים הרמוניה.

אנשים ידידותיים בצורה יוצאת דופן מתקשרים בקלות רבה ושמים דגש על קיום הרמוניה בתחום המקצועי והחברתי. הם שואפים להוציא את הטוב ביותר בסביבתם וליהנות ממנו.

בנימה אישית יותר, סימפתיה עבורי פשוט דרך חיים.

לכולנו מאוד ברור שצריך למלא דלק באוטו, אף אחד לא יעז לזייף לשים מים!

אז אנא תתנהגו לעצמכם בהתאם. תבחרו לעשות הרבה מקום לסימפתיה לעצמכם, תרגישו מי מרוקן אתכם ומי מחייך אליכם תמיד. תבחרו לקחת אחריות על האנרגיה שלכם כאשר אתם נכנסים לחדר – כי גם הגוף שלכם מקבל איתותים חיובים מזה והנפש עם הזמן פשוט שמחה יותר. הראש כבר מבחין בנעים או לא נעים ופועל לסנן מהחיים את כל מה שעושה לנו פחות טוב.

עבודה על הסינון בריא וביסוס של בחירות מדויקות ואנרגיה טובה היא חלק מהתהליך שעוברים אצלנו בלייטהאוס. איך שנכנסים כבר מרגישים שמשהו טוב קורה כאן. אנשים מחייכים וישנה כנות ואהבת אדם עוצמתית בחלל.

נשמח להדביק אתכם בסימפתיה!

טסה זילברברג

טסה זילברברג, מטפלת טרילותרפיה מוסמכת, פסיכותרפיסטית טרנספרסונלית (גוף|נפש|רוח) מאמנת אישית לזוגיות.

מתמחה בהתמודדות עם תופעות חרדה ולווי במשברי חיים.

מאירה דרך לנפש בריאה, חירות במחשבות וברגשות, דיוק ברצונות ובצרכים.

משלבת פסיכותרפיה טרנספסונלית, איזון חיים, דמיון מודרך, הילינג, נשימה מעגלית ועוצמת הרכות.


182 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

איחוד

bottom of page