top of page

ביטוי האמת האישית

מאת: יוסי מורגנשטרן


בהיותי נער אמרתי לעצמי שזה יהיה טיפשי למות מבלי לדעת מי אני באמת. ומאז אני במסע דרך שאלה זו.

האמת האישית משמשת כמטרת מחקר לרוב הדתות והדרכים להתפתחות אישית. היא מכונה 'צלם אלוהים' בתנ"ך, 'נקודה שבלב' בקבלה, אטמן אצל הסינים ושין אצל הסינים. לפני התבוננות בדרכי הביטוי, חשוב לקבל מידע על מהות האמת האישית ועל מיקומה.

האמת האישית ניתנת להגדרה ביתר קלות בדרך השלילה של כל מה שאני לא. כל מה ששייך לאחרים, לחברה, למדינה, לדת, להורים, לרופאים ולחברים. כל אילו, ככל שיהיו חשובים, אינם שלי.

החיפוש דורש את האמונה בהנחה הבסיסית שלכל אחד יש תדר אישי משלו השונה מזה של האחרים. כפי שלכל אחד יש טביעת אצבעות ייחודיות לו. המידע הגנטי- האוטנטי של תא הוא בגרעינו , ושל עינב בחרצנו, כך מיקומה של האמת שלי הוא במרכז- הכי רחוק מהפריפריה, מהעור. בתחתית האוקיאנוס, רחוק מהרוח, והגלים, זיהום האדם וזפת האוניות. שם טמונה האיכות האמיתית של האוקיאנוס ללא אור וצבעים, ללא תנועה ובדממה. כך גם אצלנו. במסתוריות הפנימית שלנו טמונה האמת האמיתית. ואנו חיים כדי לחשוף אותה.


אנו, בני המערב, נותנים קדימות להתבוננות חיצונית ומתמקדים בעולם החומר. האתגר בחשיפת האמת האישית הוא רב מכיוון שהיא לא ניתנת להבחנה דרך החושים הרגילים שלנו ומכאן לא ניתן להתחבר אליה בתהליכים מנטאליים. כהכנה יש להרפות את הגוף והנפש כדי להקשיב למציאות המעודנת שלנו. יש ללמוד למקד את תשומת הלב במרכז וללמוד להקשיב. הקשבה עמוקה מאפשרת לנו אחרי התנסות לקבל מידע ראשוני לגבי האמת העמוקה הייחודית בתוכנו. אמת זו קבועה ונצחית ובוזמנית משתנית וזורמת. רק חוויה ישירה יכולה לאפשר לנו קשר עם האמת הפנימית. כפי שמשה רבינו חווה את הסנה הבוער במסעו האישי בסיני.


לאחר עשרות שנות תרגול צ'יקונג, פגשתי לפני מספר שנים את שיטת הג'ננג צ'יקונג. דר' פאנג הסיני אשר גיבש את השיטה קבע את מטרות התרגול. בנוסף למטרות הקבועות של הכרת הגוף הפיזי והאנרגטי, גמישות וריכוז הוא הוסיף כמטרה מרכזית את חשיבות חשיפת ה'אני האמיתי'. בשיטה זו התרגילים משמשים כביטוי של ה'אני האמיתי' וגיוסו לצורך החלמה והבראה.


הנכם מוזמנים להתנסות. מכל הלב. יוסי







28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page