top of page

על הקשר שבין קלות וכאב

מאת: נעמה שוורץ


רוצה שהשנה החדשה תזרום בקלות?

רוצה שכל מה שאת/ה חפצ/ה יגיע לפתחך ללא מאמץ?

רוצה שהעשייה היום יומית שלך תהיה קלה ואוורירית כמו נוצה?


במשך שנים רבות אני מסייעת לאנשים רבים להתמודד עם כאבים ונותנת להם כלים לבריאת מציאות עם כל האתגרים שמביאים עימם החיים.


גברת קורונה ללא ספק הביאה עמה אתגרים רבים.


אי הוודאות שנוצרה לגבי מה שהולך מבחינה בריאותית, מבחינה כלכלית, יצרה המון סטרס ודאגות ואיתם הכאבים הפיזיים.

כאבים ישנים צצו שוב, ואף הקצינו והחריפו, ולא די בזה - נולדו להם גם כאבים חדשים. הכאבים כל פעם נודדים למקום אחר... פעם כאב ראש, פעם הלסתות נתפסות, פעם אחרת הכאב מציק בצוואר וגב עליון, יורד לאורך כל הגב, לעיתים הגב התחתון והאגן מציקים, פעם הברך הימנית מדברת ואחר כך הברך השמאלית, לפעמים שתיהן, כאבים ברגליים עד כמעט תחושת שיתוק וקושי בהליכה.

לרבים גם נולדה אי נוחות בבטן, מועקה בבית החזה חנק בגרון, קושי לנשום...

סטרס וחרדות יוצרים גם תחושה של חוסר חשק לקום בבוקר או לעשות דבר מה, חוסר חיוניות... הכל יותר איטי... לכאורה כלום לא קורה... הכל תקוע... כמו כן, מכורח המציאות רמת הפעילות הגופנית נמוכה יותר ממה שאנו רגילים, חוסר תנועה מחריף ומגביר כאבים.


היות ואני חוגגת 20 שנה כמטפלת בשיטת טיפול ייחודית שפיתחתי, כירופרקטיקה בשילוב גוף ונפש, השליחות שלי היא לעזור לאנשים לרפא כאבים ולשחרר סבל, לעבור משברים יותר בקלות ולהתעצם מהאתגר.

אני רוצה לשתף מקרה של מטופל שהגיע אליי:


לכאורה, בשלב הראשון המצב נראה קשה מלחץ מדאיג כאילו סוף העולם בא. בתהליך הטיפולי איתי הפכנו את הלימון ללימונדה והמטופל יצא מחוזק עם כלים לבריאת מציאות רצויה, נולד מחדש לדרך חדשה משמחת ומרגשת.

גיא, בחור צעיר בן 30 מגיע אלי עם כאב צווארי וקושי ביכולת בליעה בעת אכילה. בעבר, עבר ניתוח לקיבוע צווארי, חיבור מספר חוליות בעזרת ברגים. בצילום, נראה ששני ברגים השתחררו ולוחצים על צינור הוושט שאחראי על העברת אוכל לקיבה, מה שהקשה עליו לבלוע אוכל.

נוצר מצב שחייב התערבות ניתוחית. לכאורה, ניתוח זה מקום מאוד מפחיד ומאיים, הרדמה מלאה, ואין מושג מה יקרה אחרי...

היו לנו שלושה שבועות ליצור מציאות של קלילות, פשטות והחלמה מלאה מהתהליך הניתוחי, ליצור מציאות ולהסתכל על הניתוח כהזדמנות, כלי, מתנה לשיפור איכות החיים וקפיצת מדרגה לדרך חדשה, לצאת מהמחשבה שניתוח זה סוף העולם רצוף סבל וכאב...שיבואו אחרי הניתוח.

במפגשים, בעזרת נשימות ודמיון מודרך גיא שחרר פחד וחשש והתחיל לראות את עצמו נכנס לניתוח בהתרגשות ובשמחה שהכל הולך להיות חלק ופשוט. הוא ראה תמונות איך יראו חייו אחרי הניתוח: שיקום קל ומהיר, ללא סבל וכאב, חוזר לשגרה במהירות, בזמן שראה בדמיונו תמונות רצויות מהחיים שאחרי הניתוח הוא הרגיש את השמחה, ההתרגשות וההתרחבות הפיזית. הוא ראה את עצמו יכול לעשות כל מה שחולם ורוצה בפשטות ובקלילות – את הדברים הקטנים כמו לאכול כמה שהוא רוצה, את האוכל יורד בגרון בקלות, כמה שכיף לו לאכול וטעים... הוא ראה את עצמו עוסק בפעילות גופנית, חי חיי זוגיות מלאים, חיי חברה משגשגים, עובד בעבודה ששמח לקום אליה בבוקר. תחושת שמחה סיפוק והנאה לאורך כל היום, שינה עמוקה וטובה ועוד...


העבודה שעשינו בטיפול משלבת מגע, נשימות ושיחה עם התת מודע. במהלך שלושה שבועות התהליך הביא את גיא ללכת לניתוח אופטימי, עם ביטחון עצמי, סומך על הרופאים שיעשו את עבודתם הכי טוב שניתן.

עם זאת, היו חששות, דבר טבעי ומובן.

הניתוח עבר בפשטות, וגיא, למרות התהליך עדיין לא ממש האמין שהשיקום יהיה קל, אך המציאות עלתה על כל דמיון: יומיים אחרי הניתוח גיא שוחרר לביתו. במהלך שלושה ימים היו כאבים, ובעזרת משככי כאב קלים הוא לא סבל מהם. אחרי שלושה ימים הוא כבר יצא עם אמו לקניות ולבקר משפחה. הוא עצמו היה מופתע כמה פשוט חלק ומהיר היה התהליך וכמה חלק עבר השיקום.

גיא אמר שבמהלך חודש התבגר והתפתח, מה שלא עשה במשך כל חייו קודם.


בתקופה מאתגרת זו, הסבל והכאב רבים והשליחות שלי לעזור לאנשים ולהקל על סבלם.

לכן החלטתי לעשות מעשה!

ולהעניק טיפולי SOS בכאב.

מה זה טיפול SOS בכאב ולמי הוא מתאים?

יצרתי טיפול מיוחד מאוד לאור הקורונה: פגישת טיפול "ללא מגע" שנעשית דרך הזום.

אין צורך לצאת מהבית, אין צורך לעמוד בפקקים או לחפש חניה.

על מנת שהפגישה תהיה סופר יעילה ומקלה- לפני הפגישה ממלאים שאלון על המצב הרפואי ומעבירים אלי.

במהלך הטיפול אנחנו מתרגלים שחרור והקלה מידית.

כמו כן, בטיפול אנחנו נתחיל להבין ממה נולד הכאב, מה החמיר אותו ומה לעשות על מנת לשחרר אותו.

ומתנה קטנה:

אתם מוזמנים לקחת מספר רגעים לשבת בנוח במקום שקט ללא הפרעות, לעצום עיניים, לנשום עמוק אל הבטן לוהרגיש איך עם כל נשימה הגוף יותר ויותר רפוי ומשוחרר. אתם מוזמנים לדמיין שאתם מצויים בשדה פתוח עם אדמה פוריה, אתם זורעים זרעים באדמה, כאשר אתם מביטים לאחור אתם רואים שדה רחב ידיים אין סופי של שיבולים ירוקות עם גרעיני חיטה בשרניים ועבים שהופכים לשדה של זהב.

בקצה שדה השיבולים עצי פרי בשלים עם כל הפירות שאתם אוהבים, הפירות בשלים ומתוקים, טעם גן עדן. הפירות מוגשים לכם למאכל, אתם אפילו לא מתאמצים לקטוף את הפירות. תאנים, אננס, דובדבנים, מנגו... אני מזמינה אתכם לשכב על הגב ולראות בדמיונכם את כל החלומות הקטנים והגדולים מתגשמים ללא מאמץ בדומה לנוצה שעפה ברוח. חלומות שקשורים לגוף הפיזי, הרגשי, המנטלי והרוחני. תזונה מאוזנת, משקל גוף מאוזן, שקט ושלווה פנימיים, הרמוניה, שמחה במהלך היום, בריאות איתנה לי ולבני משפחתי, יצירתיות בעבודה ובכל תחום בחיים. גילויים חדשים, הרמוניה משפחתית, עבודה מהנה...

תודו בשפת הווה על החלומות, חושו את הרוגע השלווה והשמחה שאתם שם.

כשמסתיים התהליך, אתם מוזמנים לקחת שתי נשימות עמוקות, לספור מאחת עד חמש, להניע בעדינות כפות ידיים ורגליים ולחזור לכאן ועכשיו.

(המדיטציה חלק מתימסור שהתקבל ע"י שושנה דונאיה).


מי ייתן ובשנה הבאה עלינו לטובה הכל יגיע לפתחנו בפשטות קלות והנאה כמו נוצה שעפה ברוח.


ד"ר נעמה שוורץ, כירופרקטית בכירה, מטפלת בלייטהאוס בימי רביעי מ17:00




4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page