top of page

Lighthouse- הגשמה של חזון


כמעצבת פנים, שרוב עבודתי בתכנון ועיצוב בתים למגורים, התבקשתי, בעקבות הכרותי רבת השנים עם לימור ושיטת איזון חיים, להיות חלק בתהליך מציאת מקום שיהווה מרכז ובית הולם.

במשך תקופה ארוכה, במהלכם לימור ותום חיפשו את המקום המיועד, שיגשים את החזון, ואני באתי לראות ולחוות את דעתי ביחס ל"טובים" שביניהם, עד שנמצא המקום בשד' נורדאו 95 בתל אביב, ואז יצאנו לדרך...

תוך תקופה קצרה ואינטנסיבית של כחודשיים, שבמהלכם היו שינויים, אילוצים ועוד בלתמי"ם יצא לדרך פרויקט - Lighthouse .

המפגש בין חזון רעיוני לבין הגשמתו העיצובית, הוא תהליך יצירה מורכב שעובר שלבים רבים החל מהיכולת להגדיר ולבטא את הצרכים והרצונות המבוקשים על ידי הלקוח ועד היכולת לראות את הפוטנציאל הפיזי של המקום והיכולת לממש ולהגשים את החזון של הלקוח.

לצד הגדרה של צרכים ודרישות תכנוניות, מגבלות ואלוצי השטח, לימור ותום רצו שהמקום שבו יוקם המרכז יתן וישרה אווירה של נינוחות, כך שלמבקריו, בין אם מטפלים ובין אם מטופלים, תהיה תחושה של "בית" ורצון לבוא ולשהות בו ללא קשר למטרת הגעתם.

על מנת להגשים את המטרות של לימור ותום, ובעיקר את התכלית הבסיסית של המקום- חיבור גוף ונפש בסדנאות וטיפולים שונים, היה צורך לעשות שילוב במוטיבים שיהיו במקום וישקפו בו את תחושת ה"בית". תכנון החלל המרכזי כ-"לב הבית", ובו מטבח ופינת ישיבה, תוך שימוש בחומרים טבעיים וצבעים רכים ונעימים , הם אלה שמשרים ונותנים זרימה אנרגטית ומעניקים למקום את המשמעות של "בית".

שילוב אלמנטים ומוטיבים עיצוביים ותכנוניים, לצד פונקציונאליות ונוחות מירבית למטפלים ולמטופלים כאחד, יצרו את הסינרגיה והאווירה המבוקשת, והגשימו את החזון של ה- Lighouse.

היצירה של מקום כזה מהווה עבורי אבן דרך נוספת ומאתגרת, ששונה במהותה מעיצוב של בית מגורים.

אני שמחה לדעת, שה- Lighouse מהווה, בית , מרכז ואבן שואבת לאנשים ומטפלים.

גליה גורקי קורנהאוזר

יעוץ בעיצוב ואומנות המיקום

054-4886989


152 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page