top of page

על הודיה והכרת תודה


כוח לחיות / שיבטה טויו

עכשיו, כשאני בת למעלה מתשעים,

כל יום יקר מאוד לליבי

הרוח המלטפת את לחיי

שיחת טלפון מחברה

אנשים שבאים לבקר

כל אלה

נותנים לי כוח לחיות

שיבטה טויו מפליאה לכתוב במילים ספורות בספרה "הבוקר בא תמיד", על המתחולל בליבו של אדם המוקיר את שמחת ההווה.

בעצם הודיה והכרת תודה היא מיומנות באמנות החיים. היא תומכת בהכלה ובהתמודדות עם המהמורות וההפתעות הלא צפויות שהחיים מזמנים לנו. היא מתחברת לרוח, ללב פתוח, לחמלה ולענווה ביחד עם חיבור לחוויית החושים.

כשאנחנו בוחרים לשים לב ליופי הבריאה והטבע, כמו פרח על הדרך, קרן שמש מבעד לענפי העץ או רחש הגלים, לקסם של מערכות יחסים, כמו קשר עין מקרב וחיבור מלב אל לב, צחוק של ילד או כל דבר אחר שמרחיב לנו את הלב, אנחנו בוחרים בהזנה טובה של ויסות עצמי רגשי. של רווחה נפשית.

אנחנו בוחרים להרגיש טוב.

כשאנחנו בהודיה והכרת תודה על גופינו ובריאותו, על האיכויות שבנו, על קורת הגג שמעל ראשינו, על המזון שאנחנו אוכלים, על האנשים בחיינו, על העיסוק והתחביבים שבחרנו, ויש שבהודיה על ההתמודדויות בדרך, אנחנו עושים בחירה מודעת לראות את התמונה הרחבה יותר של מציאות חיינו, על הדבש ועל העוקץ, ולצקת משמעות לתוכה.

היום בבוקר לקחתי את הרכב לטסט. נו אפשר לשאול, כמה הכרת תודה אפשר למצוא במכון הטסט בשיא החום של אוגוסט? כשחיכיתי בתור הארוך, התבוננתי סביבי ותהיתי על הכרת התודה. בין המולת האנשים, שאון המכוניות והסטרס ההישרדותי משהו של התור היו מחוות של רצון טוב. הבן שלי, שבחר להצטרף אליי, הפקידה שהביאה לי כוס מים, השיחה הלבבית עם האישה בתור והאדם שדיבר אתנו על החיים והזכיר לי את אבי המנוח.

כשאנחנו בוחרים להכיר תודה, אנחנו בוחרים ליהנות מהדרך ומהתהליך.

ישנן תקופות שתהייה נטייה להתמקד במה שחסר בחיים: כשאמצא זוגיות/ עבודה/ את בית חלומותיי אהיה מאושר/ת. האושר נימצא אי שם בעתיד במימוש המשאלה וכך הקיום היומיומי הינו הישרדותי וללא הנאה. ישנה הזדהות עם הסבל והקושי ומורכב לתת מקום למנעד החלקים בחיים בהווה.

בעצם, הקוטביות הזאת של החלקים השונים היא מציאות חיינו. היין והיאנג אם תרצו. ישנם חלקים שמעלים בנו עצב, כעס ותסכול ביחד עם חלקים שמעלים בנו שמחה, התרחבות וסיפוק. חלקים של תקיעות ביחד עם חלקים של זרימה.

בביוסינתזה- פסיכותרפיה גופנית נתבונן וניתן הכרה למה שפועם וזורם באדם. לאיכויות והמשאבים שלו. נחזק ונעצים את המקום בגוף, בנפש, בהכרה וברוח שמרגיש טוב כעוגן יציב ומשאב להתמודדות.

עצירה, נשימה, התבוננות ושהייה במה שקורה ברגע הזה מאפשרת לנו להתאהב בחיים עצמם. זוהי איכות מיטיבה שמאפשרת מעבר מכיווץ להתרחבות ושיש בידינו לטפחה.

ד"ר אליזבת קובלר רוס כתבה בספרה ''המוות חשוב לחיים":" האנשים היפים ביותר שנכיר הם אלו שידעו כישלון, ידעו סבל, ידעו התמודדות, ידעו אבדן ומצאו את דרכם ממעמקים. לאנשים אלו ישנם הערכה, רגישות והבנה של החיים שממלאה בחמלה, עדינות ואהבה עמוקה".

אנשים יפים לא סתם קורים.

בהודיה התנועה היא פנימה והחוצה. פנימה להתבוננות ולחוויה חושית ורגשית על מה אני מכירת תודה בחיי האישיים וביקום.

התנועה החוצה היא לבטא בכנות ובאוטנטיות את תחושת הכרת התודה שאנחנו חווים ולהביע את הכרת התודה לאנשים בחיינו. על היותם בחיינו, על החשיבות שלהם עבורנו ועל המחוות הקטנות והגדולות שנעשות עבורנו.

בהודו אנשים מרכינים את ראשם ומברכים אחד את השני לשלום במילה "נמסטה". פירוש המילה: החלק האלוהי שבי רואה, מכבד ומכיר תודה על החלק האלוהי שבך. כמה פשוט וכמה טבעי.

לתת הכרה והערכה לאדם באשר הוא.

כשאני בהודיה על האיכויות שבי, מתאפשר לי בפשטות ובטבעיות להכיר תודה על האיכויות של הזולת.

תדר הכרת התודה הולך ומתרחב במעגלים בהתכווננות שלנו ומשפיע על מערכות היחסים שלנו ומעגלים בחברה. אני שמה לב לתדר הפועם הזה ב"לייטהאוס" וזוהי הזדמנות לברך ולהודות על המרחב המיטיב הזה.

מזמינה אותך לעצור, לנשום להתבונן בעיניים חדשות ולשים לב לרגע זה.

מה התחושה בגוף? איזה צלילים ומראות סביבך ובתוכך יש בחוויה שלך? איזה רגש עולה?

בהכרת תודה? מה נותן לך שמחה פשוטה בלב

ברכות טובות לימים של חסד,

איריס

איריס ארגיבנד

מטפלת מוסמכת

ביוסינתזה- פסיכותרפיה גופנית

טלפון: 0546686768

אי מייל: iris.argeband@gmail.com

אתר: www.irisargeband.com



250 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page