top of page

חוסן ועבודה פסיכואנרגטית


על פניו מתפרש רסיליאנס (חוסן) כסוג של גמישות ויכולת הכלה המאפשרים התגברות על אירוע קשה או מאתגר וחזרה לתפקוד ולחיים שמחים ומצליחים. כאשר מדברים על רסיליאנס בחומרים הכוונה היא לחזרה למבנה הרגיל לאחר שהופעל עליו כוח/לחץ. וזהו באמת צד אחד במשוואה - אילו כוחות ויכולות מאפשרים לנו להכיל ולהגיב בצורה הטובה ביותר ושתחזיר אותנו למצב הרגיל בהקדם ובמחיר הנמוך ביותר.

אותם כוחות ויכולות נמצאים בתוכנו כמו - ידע, כישורים, חוזקות ורגישויות; או מחוצה לנו כמו - משפחה, חברה, בעלי ברית או אמונה במשהו גדול יותר. אומרים שאלוהים נותן אגוזים למי שאין לו שיניים. אבל אתגרים? הוא מחלק בהלימה ובהתאמה ליכולות של אותו אדם ולפוטנציאל שחבוי בתוכו. יש צד שני למשוואה - רסיליאנס בנויי על בחירה פרואקטיבית בחיים.

זה לא מספיק שאותן יכולות ומשאבים נמצאים שם בשבילי, נדרשת הסתכלות על מספר ערוצים בחיינו, והעלתם למודעות ולתודעה, בחינתם והפיכתם לנגישים יותר. אני מאמין שהתנסויות החיים המאתגרות שאנו חווים תואמות את יכולות ההתמודדות שלנו. ולכן ככל שאנו משקיעים בחוסן שלנו, כך גם גדל פוטנציאל הצמיחה שלנו.

חוסן מורכב מגורמים חיצוניים ופנימיים, למרות שלרוב קשה להפריד ביניהם. גישה פרואקטיבית לחוסן מתבטאת בחידוש והזרמת אנרגיה למקומות בהם קפאה ונעצרה. היכולת להיכנס לתנועה, גם אם מיזערית ברמת התא, תורמת ומיצרת בריאות ושגשוג. זה מה שקורה בטיפול הפסיכואנרגטי. בחדר הטיפולים אנחנו עובדים במספר ערוצים. הערוץ השיכלי-קוגנטיבי מברר ומפענח ולומד תוך כדי טיפול. הערוץ הרגשי מוצא אח ורע ומקום בטוח לחוויה. הפיזי מחזיר לנשימה.

כל אלה יושבים על העבודה בשדה האנרגטי, עליו מושתתת כל המערכת הנפלאה הזו.

אייל ביכלר

אייל מטפל בשיטת "ידי אור", שיטת אבחון וריפוי המתבססת על עבודתה של ד"ר ברברה אן ברנן (Barbara Brennan School of Healing), מודל טיפול פסיכו-אנרגטי המזהה את הקשר הישיר בין העולם הרגשי והסימפטומים הפיסיים של בני אדם.


49 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page