top of page

מאיתנו אליכם - חודש חוסן


לא בכדי מגיע החוסן אחרי האמונה. האמונה בעצמי, ביכולותי, ביקום, באלוהים... מייצרת חוסן, חוסן משמעותי איתו אנו פונים אל החיים אל ההתמודדויות והתמורות.

חוסן פנימי היא ליבה, כמו עמוד שדרה פנימי יציב ועוצמתי עליו ניתן להשען בעת הצורך, היא איכות המכילה בתוכה עמידות, גמישות, ידע להכיל, כוחות, ועוד...

כמובן שככל שתחושת החוסן עולה התפקוד שלנו בעולם מיטבי יותר. ככל שתחושת החוסן שלנו גבוהה, רמת חופש הבחירה ומרחב התנועה עולה.

כשעמידות וחוסן עומדות לרשותנו, הן מאפשרות תנועת חיים דינאמית יותר... מאפשרות למקומות הרגישים והעדינים בתוכנו לנבוט... מאפשרות את הידיעה שאוכל להישען על עצמי על פנימיותי, המסוגלות להחזיק אמון גבוה, להעיז להביא את עצמי למקומות רחוקים יותר מהרגיל, לנכוח בידיעה פנימית שנעמוד בזה, שנוכל שוב ושוב לשוב הביתה, אל הבית הפנימי והמרחב המוגן והעמיד שלנו...

זוהי איכות המופיעה בכל רבדי הגוף:

חוסן אנרגטי - חוסן של שדה האנרגטי שלנו להיות עמיד בפני אנרגיות שליליות או לא רצויות, קרינה אלקטרומגנטית בלתי נראית הנמצאת מסביבנו כל הזמן ומשפיעה על השדה האישי שלנו, כמו גם השפעות אנרגטיות רבות שאנו לא מודעים אליהם.

ניתן לצפות ביציבות ועמידות של שדה אלקטרו מגנטי, המתנהג באופן שונה לחלוטין בהשוואה לשדה סוער/עדין/שביר של אחר. שדה אנרגטי מוגן יציב ואיתן מאפשר לנו מוגנות ועוצמה אל מול גורמים רבים הנמצאים סביבנו ויכולים להשפיע.

חוסן פיסי - גוף בריא, עמיד ויציב, עם מערכת חיסונית הפועלת באופן מיטבי, המסוגל לעמוד מול אתגרים בריאותיים ופיסיים העומדים מולו, מסוגל לעמוד מול מאמץ ולשרת אותנו נאמנה.

חוסן רגשי - לב עמיד, ידיעה כי נוכל לצאת למסעות רגשיים רחוקים, עמידות מול טלטלות, ויכולת לשוב לעצמנו רגשית באופן מהיר ומווסת.

חוסן מנטלי - יכולת להתמודד מול אתגרים מנטליים, לשמור על חשיבה תקינה ופתוחה, תוך ריכוז ופוקוס.

חוסן רוחני - היכולת להיפתח ולנוע במרחבי הלא נודע, להיפתח ולנוע בין מצבי תודעה שונים, לצמוח ולהתרחב רוחנית, להשתפר ביכולותינו, ולגדול...

החיים מביאים איתם את ההפתעות שלהם... האתגרים, התנועות, השינויים... המהות החשובה היא האופן או היכולת שלנו להגיב לתנועות אלה. חוסן הוא היכול לעמוד מול אתגרים ולשוב לעצמינו. האם נצליח להתמודד מולם מתוך עמידות, מעמדה שלווה והתבוננות שקטה, או ממקום תגובתי סוער ופגיע...

חוסן היא איכות שניתן וכדאי לפתח ולהעצים בתוכנו על בסיס יומי. נוכל לפתח אותו התרגולים רוחניים, באימונים פיסיים, בזמני השתהות, מדיטציה, התמלאות, בתזונה טובה ומיטיבה לגוף הנושא אותנו בעולם, בתהליכים רגשיים מעצימים ובוני עמידות.

קצת עלינו... בבניית מפעל חיים, הלייטהאוס, מפעל מורכב המאגד בתוכו מבנים אנרגטיים רגשיים כלכליים ופיסים השלובים בהרמוניה זה עם זה, נדרשת יכולת עמידות וחוסן משמעותיים ביותר. אין ספק כי עמידות היא אחת האיכויות שהתעצמו בנו בשנתיים באחרונות. נאלצנו לעמוד מול תלאות, סופות, אתגרים אל מול יופי, גדילה, איכות ואהבת אמת.

אנו עמלים על הגברת יכולת העמידות כל הזמן, מטופלים, מטופחים כל אחד בנפרד ומטפחים את הקשר בינינו לעבודה מסונכרנת והרמונית, את התקשורת בינינו ובין הצוות כולו, לחיזוק העמידות והעוצמה של כולנו בלייטהאוס.

היופי המתגלה כשמפתחים עמידות הוא משמעותי, זוהי תחושת הישג, איתנות, שיפור ועוצמה, זוהי המתנה הממתינה לנו בכל שיעור ואתגר. מאחלים לכולנו שיפור מתמיד ביכולת החוסן והעמידות, והרבה מהיופי הזה, ברמה האישית והקולקטיבית.

תודה עליכם

אוהבים אתכם

לימור ותום.


65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page