top of page

הדייקנות- תכונת האדם המדייק


ברצוני לדייק את משמעות הפועל לדייק. ההגדרה במילון מגדירה את הדיוק כאמירת דברים באופן ברור ולא משוער [להבדיל מפירוש ומהערכה], כפגיעה בול במטרה וביעד שהוצב [פיזי ומנטאלי], כהקפדה על פרטים, בהקפדה על תזמון נכון והגעה בזמן.

הדיוק מאפשר יעילות של כל מנגנון, כל מערכת, כל מכונה וכל פעולת גוף חי. כדי ליצור הרמוניה בין המרכיבים השונים , הדיוק חייב לבוא לידי ביטוי במספר רמות.

בתזמורת למשל, נדרש דיוק מכל נגן בדיוק לפי התווים ובתזמון המדויק. לא בערך. תיאום נוסף נעשה באחריות המנצח האחראי לדיוק ולתיאום בין הנגנים. המפיקים אחראים לתיאום עם שאר בעלי התפקידים [תאורנים, אנשי קול וכו']. כך פעל צוות הנחתת לווין 'בראשית' על הירח. כך גם פועל גוף האדם. כדוגמא נתבונן במערכת העיכול הפועלת בדיוק מדהים בתיאום בין האיברים השונים [פה, קיבה, מעי דק, מעי גס ופי הטבעת] בשילוב עם דיוק ותיאום עם אנזימים ומולקולות שונות. וקיים דיוק בין כל המערכות הפיזיות [כלי דם, עצבים, מערכת הנשימה וכוי] והכל בתיאום בין הגוף והנפש ועם הסביבה. למצב שבו כל הגוף פועל במדויק קוראים בריאות. הדיוק מאפשר את הזרימה של דם ואנרגיה האחראים להזנת הגוף וההגנה על כל חלקי המערכת. ובכך היא מאחדת את כל הגוף ליחידה אחת הרמונית ובריאה.

הדיוק דורש הכרת כל מרכיבי המערכת ויחסיה עם הסובב אותה. נדרשת הכרת חוקי היקום [נגלה ונסתר] והתמסרות להם. שטח פני כנפי מטוס צריך להיות מחושב באופן מדויק בהתייחסות לכוחות הטבע הפועלים עליו כדי להבטיח בטיחות המטוס ובטחון לנוסעים. הדיוק דורש סינון בין עכור לבהיר, בין טפל לעיקר והכרת ההיררכיה התפקודית וקבלתה. הדיוק מעלה את רמת הנכונות, את ההתאמה ואת ההסתגלות.

בורות, עצלות וזלזול מונעים את יכולת הדיוק. הדיוק מאפשר בניה. אי הדיוק מביא להרס.

איך כל זה קשור ללייטהאוז?

הדיוק קשור לבחירת המקום ולעיצובו, קשור לחיבור בין לימור ותום והחיבור שלהם עם המטפלים ועם כל הצוות. הדיוק נדרש לקשר בין המטפלים וכמובן בקשר בין המטופל והמטפל. זה הבסיס לתיפקוד הטוב ולהצלחה. זה הבסיס לאחריות , לתמיכה ולריפוי. הדיוק הוא הביטוי לנפלאות הטבע ויוצר את תחושת ההתפעמות מול נפלאות הטבע המאפשרת חוויה של אמון ואמונה. זה האור המדויק ש'לייטהאוז' יפיץ סביבו עם מסר של בריאות, אמון, ריפוי ואחריות. בקיצור: מסר של אהבה.

יוסי מורגנשטרן, מרצה, מנחה סדנאות, מורה בכיר בצ'י קונג ומורה מוסמך בשיטת פלדנקרייז, אדריכל. מומחה בעל ניסיון של 30 שנים ברפואה סינית מסורתית.


65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page