top of page

דיוק והומאופתיה


כמו בכל תחום בחיים, כאשר מתקיימת הרמוניה, יש דיוק. וכשיש דיוק ההרמוניה נוכחת, אלו מזינים ומוזנים האחד מהשני.

הומאופתיה – דומה בדומה מרפא.

פעמים רבות שואלים אותי ״איך ההומאופתי עובדת?״ יש את אלו ששואלים מתוך חוסר אמונה, ספקנות ובדיקה האם בכלל, ויש את אלו ששואלים לאחר התנסות מרגשת, העושה פעולה כבמטה של קסם.

השאלה, כמו כל שאלה, מעוררת מחשבה. ובכל פעם המחשבה מעט אחרת, ההבנה מעט שונה, ההתנסות גדלה, ולצידה הידיעה שעוד רבות וגדולות אינני יודעת, והשמחה והתשוקה להמשיך ללמוד, עם כל מפגש, בכל אדם, יש למידה חדשה.

אחת התשובות שאימצתי לעצמי, עם תשובה זו אני מרגישה מידה של דיוק, עם אפשרות לגמישות, שינוי והתמרה היא תשובת כיוון כלי הנגינה.

רואה אני כל אדם כשלם ומושלם, כפי שכלי נגינה שלם הוא ובעל הגדרות מאפיינות והשתייכות למשפחה זו או אחרת – כלי מיתר, נשיפה ועוד. ובכל זאת, לכל כלי, לכל אינדיבידואל הצליל שלו, הייחוד והמיוחד. כשכלי נגינה אינו מכוון הוא עדיין שלם, אך צורם, יכול להכאיב, לחולל דיסהרמוניה כחלק מכלל. עשויי לחוש, אם נעבור לאינדיבידואל, מכאוב או צרימה, אנרגיה פחותה או סוערת ללא יצירת פאר אלא כאב ואו אי שקט.

לכוון כלי נגינה אינני יודעת, ולדאבוני גם לנגן לא. אך כן נולדתי עם יכולת להקשיב לנגינת הפרט והכלל, אותה שכללתי ומשכללת כל הזמן. ובהקשבה למילים הנבחרות, לסיפור ההתהוות ולהתקיימות ההווה אני מזה את החומר ממנו עשוי האדם, את חוסנו, חולשותיו, מאפייניו הרבים ומקור החולי, או חוסר הדיוק. וכך מתאימה רמדי – תרופה הומאופתית התואמת ומשקפת את כל גווניו של המטופל.

הדיוק בבחירת הרמדי מורכב מדיוק בזיהוי החומר אליו שייך המטופל – מינרלים, מעולם החי, הצומח או אחר.

האנרגיה של המטופל – ירודה, הפכפכה, סוערת, מתונה, והאם האנרגיה העכשווית מייצגת את תכונת המטופל או מייצגת את הסטייה, המחלה, חוסר הדיוק בו שרוי המטופל.

בכדי שתתאפשר בחירה מדויקת אני חוקרת, סוקרת, חשה וחושבת יחד עם המטופל ומנסה להיכנס לנעליו, או לנגן בכלי יחד אתו.

בחירת הרמדי תהיה על פי הנגינה המתנגנת בזמן המפגש לאור התייחסות מעמיקה לרקע, להיסטוריה האישית והמשפחתית וכמובן עם התייחסות לתלונות ולבקשות בגינם הגיע.

לא פעם קרה שהביאו אלי תינוק או ילד עם דלקות אוזניים חוזרות, או בעיות עיכול עקשניות והיכולת לזהות את מקור הסטייה ומתן רמדי מדויקת מאפשרת לזוג הוריו, לילד הקט לנוע לכיוון דינאמיקה משוחררת, התפתחות ולמידה נעימה ומדויקת.

דיוק תמיד דינאמי, חוסר או סטייה ממקום מדויק מאפשרת לנו למצוא דרך, מסלול תואם ונכון יותר. מסע החיים רבגוני, שלבי החיים שונים ומשתנים. כלי נגינה משתבח עם הזמן עם טיפול ותשומת לב מתאימה, וכך גם אנו, מיום היווצרותנו ועד לכתנו הלאה לשליחות הבאה.

סיגל להר יעיש, מטפלת בהומאופתיה קלאסית, מורה מוסמכת לפלדנקרייז


53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page