top of page

לחיות במודעות ואחראיות על מה שאני יוצר בחיי


אנחנו 100% אחראים על מה שאנחנו יוצרים, מה אנחנו חושבים, איך אנחנו מרגישים, מה שאנחנו עושים, מה שאנחנו אומרים!

איך אתם מרגישים בקשר לרעיון הזה?

לפעמים קשה להודות: חשים סוג של קורבנות של החיים, של אחרים, של אירועים וסובלים ואף מתלוננים על מה שהחיים מציעים לנו, עם התחושה שלא ניתן לבחור או לחיות אחרת.

וזה מתחיל עוד מגיל הינקות, בתחושת תלות שלנו באחרים. האדם הוא יונק שנולד לחלוטין בתלות של אחרים על הישרדותו. אנחנו צריכים את ההורים שלנו להאכיל אותנו, לנקות אותנו, להרגיע אותנו. תלות קיימות אשר באחראיות אחרים נמשכת לאורך זמן. הדבר גורם לנו להאמין כי אחרים הם "המושיעים שלנו". אולי הם יודעים טוב יותר מאתנו מה טוב לנו. הקשר שנוצר מהתלות לרוב נעים ומאפשר לנו להרגיש את הקיימות שלנו, אך מאידך מביא עמו תחושה שאנחנו לא מסוגלים להתקיים בלעדיהם. בלי אישורים, בלי משהו חיצוני שיזין אותנו, שיכיל את רגשותינו.

הנה כמה נקודות לשינוי חשיבה אחראית ועצמאית:

אחריות שלי היא קודם כל עליי - להיות אחראי על חיי, הוא גם להבין שאני מסוגל להיות אחראי רק על חיי- אנחנו חייבים לשאת את התוצאות של הפעולות שלנו, אבל אנחנו לא יכולים להציל אף אחד. אנחנו יכולים ללוות מישהו קרוב במודעות והקשבה לבחירות בגישה שלו, ולהשאיר גם לו מרחב לקחת אחריות על עצמו.

אחריות על הבריאות ומאגר אנרגיה שלי לבחור להרפות מלהגיב לאירוע אשר אין לי שליטה עליו. להשאיר את האנרגיה היקרה לעצמי. להיות זהירים יותר בפרשנות במצבים שונים. לבחור מבט חיובי, נדיב ומלא חמלה כלפיי וכלפי האחר ולראות באירוע שיעור או הזדמנות חדשה לגדול ולא רק משהו שקרה לי.

אחריות לעשות סדר בחיי

לעשות סדר בחיים, זה להתחיל לפעול לייצר בתשומת לב סביבה שבה אני רוצה לחיות. לבחור לבלות זמן עם אנשים שעושים לי טוב וטוענים אותי אנרגטית במקום אלה שמושכים אותי מטה. לפנות זמן לטובת פעילויות לפנאי בהתאם לערכים שלי, כדי להזין את הנפש והגוף.

האחריות שלי - הינה להיות היוצר של מציאות מיושרת עם מי שאני באמת ואז לחיות בבהירות במחשבות ובכנות עם מה שהלב שלי משתוקק אליו!

טסה זילברברג פסיכותרפיסטית טרנספרסונלית (גישה אינטגרטיבית גוף,נפש,רוח)

משלבת כלים משיטות: איזון חיים, טרילותרפיה, הילינג, התמקדות ודמיון מודרך.

הטיפול בפסיכותרפיה אינטגרטיבי מתאים למתמודדים עם תסמני של חרדה, דיכאון, כאב, פחד, בדידות, בעיות בבריאות, קשיים במערכות יחסים, דימוי עצמי ירוד, קושי ביצירת זוגיות או בהתמודדות עם זוגיות קיימת.

וכל מי שמעוניין/ת בליווי בתהליך של גדילה וצמיחה אישית ומעוניינים במטפלת ובמלווה אשר תעריך את חיפושם, תדבר בשפתם ותכבד את קיומם השלם – שלמות נפשית, פיזית ורוחנית.


192 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page