top of page

האחריות המעצימה


קבלת או לקיחת תפקיד מסויים לידים נושאת עמה משקל, שהרי עכשיו הדברים יושבים אצלך, והצלחתם או כישלונם תלויים בך.

אני יכול להעיד על עצמי שבעבר התחייבות שכזו הייתה נשמעת לי מאיימת. למה שאקח על עצמי חוזה שכזה אם במקום אוכל לעמוד מהצד, לעזור אך לא להתלכלך. האחריות הרגישה כובלת.

אך בשלב מסויים חשוב להבין שיש דבר אחד בחיים, שלא משנה כמה נתפתל ונתנגד, לא נוכל להשתחרר מהאחריות המוחלטת שיש לנו עליו. כי אם יש דבר אחד שהוא לחלוטין אך ורק שלנו, זה המסע של חיינו. היקום, העולם והחיים עצמם מאוד גדולים והמחשבה שיש לנו אפילו שבריר של כוח לשנות אותם היא מגוכחת, אבל כל זה לא גורע מהצורך המוחלט לקחת אחריות על כל פן במסע שלנו.

בתחילה המטלה הזו יכולה להישמע נורא קשה. למה שאני אקח אחריות על הכל, אם כל כך הרבה דברים שקורים לי בחיי הם בכלל לא בשליטתי? הפקקים בבוקר תמיד היו ותמיד יהיו, מזג האוויר יכול להרוס לי את כל התוכניות, אנשים קטנוניים תמיד ימצאו על מה להקטנן, בת\בן הזוג לפעמים פשוט לא יודעים איך להתנהג וכל הדברים האחרים שלא אני בחרתי שיקרו, למה שאנטול אחריות עליהם?

הכוונה היא לא אחריות על כל הקורה בעולם, אלה על עצמנו בעולם הזה. ברגע שאנחנו מתחילים לקחת אחריות מוחלטת על עצמנו בכל דבר, נגלה מהר מאוד כמה האחריות הזו דווקא מעצימה. אנחנו אחראים להבין כל רגש שלילי שעולה אצלינו ולהבין למה אנחנו מרגישים ככה, אנחנו אחראים לדרך בה אנחנו בוחרים להגיב לכל מצב שאנחנו נתקלים בו, אנחנו אחראים לאושר של עצמנו. אך ורק אנחנו.

ודבר מדהים קורה כאשר אנחנו לוקחים על עצמנו את האחריות הזו, במקום להאשים אחרים אנחנו מתחילים להבין אותם, במקום לחפש תירוצים אנחנו מתחילים למצוא פתרונות, במקום לחפש אהבה אצל אחרים אנחנו מוצאים אהבה כלפי עצמינו.

לעבוד בצוות קטן יחסית כאן בלייטהאוס, האחריות עצומה ומעצימה. מספק מאוד להפעיל מרכז שמושתת על החזרת המושכות לידיי המטופלים, להעניק להם את הכוח לנטול את האחריות על חייהם בחזרה אליהם.

כל תרומה שיש לי למרכז שלנו מעודדת אותי להמשיך בשביל המעצים הזה.

בין מילותיו האחרונות של בן פרקר, דוד של פיטר פרקר (ספיידרמן) היו With great power comes great responsibility, עם כוח רב מגיעה אחריות רבה. במקרה הזה, אנסה לטעון הפוך, עם אחריות רבה מגיע כוח רב, הכוח להעצים את עצמינו לחיות חיים מתגמלים, מספקים ומאושרים.

ברק טלמור

מנהל מרכז בLighthouse


55 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page