top of page

אודות הבהירות

מאת: יוסי מורגנשטרן


הבהירות הינה תכונה נראית ונגלית של גוף, של חפץ. היא מבטאת קרינה אלקטרומגנטית הנפלטת מהחומר בצבע שאיננו כהה ומחזיר הרבה אור.

במחזור החיות הסיני, הסמל של השנה הראשונה הינה עכבר בעל גוף קטן, מעט חומר וזנב גדול עם הרבה אנרגיה. העכבר מתחיל את מחזור תריסר החיות. המורפולוגיה שלו הינה כמו של זרע האדם המבטא את העיקרון הזכרי היאנגי. הזרע הוא התא הקטן ביותר בגוף האדם, מעט חומר וזנב גדול בעל אנרגיה רבה. כדי לברא ילד, האבא תורם מאות מיליונים של זרעים אשר רובם נכחדים עוד לפני שהגיעו לקרבת הביצית. בשפה הסינית הקדומה הסימנית המבטאת את המהות הפנימית של העכבר היא ZI שמשמעותה תינוק, מורה רוחני ואשה הרה. בתוך האנרגיה הזכרית חבויה אנרגיה רוחנית הנושאת את המורה הרוחני ואנרגיה של אישה הנושאת בביטנה את העובר.

הסמל של השנה השנייה במחזור הוא הפר בעל מסת שרירים, הרבה חומר ומעט אנרגיה ותנועה. המורפולוגיה שלו הינה כמו הביצית של אישה המבטא את העיקרון הנשי. הביצית היא התא הגדול בגוף האדם. האם תורמת מדי חודש מספר קטן של ביציות. המילה המבטאת את המהות הפנימית של הפר, הינה CHOU. פירושה 'זמן הניצנים' המבטא את החיים הפורצים כניצנים מתוך המעטפת לעבר חיים חדשים. מילה זו מסמלת את תום קפאון המוות, סוף החורף, לקראת בוא האביב. בזמן זה האנרגיה חבויה עדיין בתוך מעטפת הניצנים וממתינה לפריצת החיים. זו אנרגית הילוד המרים ידיו ומפיץ אנרגיה טהורה ובהירה סביבו וגורם לסובבים אותו לחייך. פעולתו זו מאפשרת למערכת העצבים שלו המורכבת אך לא מחויטת להבשיל וליצור מארג מחובר. בתוך האנרגיה הנקבית חבויה אנרגיה יאנגית עוצמתית של פריצת החיים.


בשלב שלפני חדירת הזרע הנבחר, הביצית מפתחת עטרה מקרינה [CORONA RADIATA] בהירה המושכת אליה את הזרע שבחרה. הסינים קוראים לעקרון הנשי XUAN PING, הנקבה האפלה והמיסתורית אשר ממנה כל העולם נברא. הבהירות המאירה והמיסתוריות האפלה הן שתי פנים של אותו עקרון נשי. כמו לילית וחווה בסיפור הבריאה בסיפורי התנ"ך. הבהירות, הצלילות והטוהר מתארים שלבים שבהם ההיבט הנקבי מושך את האנרגיה הזכרית להפרותה וליצור חיים חדשים. ואז, ברגע בהיר אחד, בהפתעה נפגשים זרע וביצית ופתאום החיים פורצים.


ובימים אלו, בתקופה זו של סוף החורף הסיני, פרץ לו וירוס הקורונה, הוירוס עם העטרה הבהירה. מדוע הוא גרם לפאניקה משתקת בעולם? ימים יגידו את סיפור ההסגר והמצור הסיני. מה משמעות האור שהוא מקרין? מה הבהירות רוצה ללמד אותנו ? לילות תספרנה קורות הוירוס הבהיר.


באהבה...


יוסי מטפל ברפואה סינית בלייטהאוס בימי רביעי מ14:30 ומעביר שיעורי צ'י-קונג למתחילים ומתקדמים בימי רביעי מ17:00-18:30. אתם מוזמנים ליצור קשר.








14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page