top of page
  • תמונת הסופר/תlight house

פוטנציאל בלתי ממומש

מאת: מילי ברגמן


תרימי את היד אם גם בך הכותרת הזו מעבירה חלחלה או רעד כלשהו בגוף… התחושה הזאת שאת מפספסת משהו, שכולם מצאו את מקומם ואת בכלל לא יודעת איפה להתחיל לחפש...


במקרים רבים שאני פוגשת בקליניקה, הגורם לתקיעות בחיים, זה הפער הזה, הפער בין איפה שאת נמצאת למקום בו את רוצה להיות, לדברים שאת רוצה להשיג בחייך.


הפער הזה נוצר מתוך קושי אמיתי להצליח לזהות ולהקשיב לקול שלך, לעצמך.

המפתח הראשון הוא אכן הקשבה עצמית, וזה ממש לא מפתיע שזו משימה כול כך קשה! חשבי על זה, עד לפני כמה עשרות שנים בודדת, חיינו ממקום של הישרדות, פחד, וחוסר, רחוקים מלשאול את עצמנו שאלות על מימוש והגשמה עצמית.

ממש בתאום לתיאוריית הצרכים של מאסלו, אשר בה המימוש העצמי, שוכן בראש הפירמידה, ולכן לא יכול בכלל להתקיים אם לא מילאנו צריכים יותר בסיסים כמו לדוגמא: מזון, שינה, ביטחון, תחושת שייכות ועוד רבים (ראי תמונה מצורפת).


עם זאת, בתקופה הנוכחית, אנו עסוקים יותר ויותר בעניין מימוש הפוטנציאל שלנו.

תקופת הקורונה היא דוגמא חייה ומאלפת לשינוי המתבקש בפירמידת הצרכים של מאסלו, הכול מתערער לנו, היציבות מתפרקת, אין ביטחון, ועדיין, אנשים מעיזים לנסות ולהגשים את עצמם, להמציא את עצמם מחדש.


נראה כי מימוש זו כבר לא פריבילגיה או מילה גסה, זה כבר לא הדבר האחרון בפירמידת הצרכים, ואף אחד לא רוצה להרגיש שהוא פוטנציאל בלתי ממומש!


אז בחזרה אלייך, לך יש סלט בראש, המון רעשים שנוצרים מהקולות של האחרים, ממה נכון ומה ראוי, ממה צריך ומה נהוג. ואם זה לא מספיק, בתוך כול הסלט העשיר הזה נמצא קינוח שמנמן ומתוק להבחיל שנוצר ע"י השף הראשי של הארוחה הזאת, והוא האחד והיחיד: הראש שלך, זה שאחראי על המחשבות שלך... יש בכלל טעם לפתוח ולדבר על מה שקורה שם בתוך הראש שלך? האשמה, הפחד לאכזב, לפגוע, להיפגע... הכאב, הבושה והאשמה (אני יודעת כבר ציינתי את האשמה, פשוט יש לך הרבה ממנה).


בשיטת איזון חיים, אנו משחררות כול פעם מחסום אחד בדרך למקום הזה, המקום בו את יכולה לשמוע את עצמך. זה תהליך, מסע שאנו עוברות ביחד, מקלפות מעלייך שכבות כבדות ומיותרות שאת סוחבת כבר שנים. שהשכבות יורדות, ניתן לזהות את הגרעין הפנימי, אותך האמיתית.


אז כדי לצמצם את הפער בין הרצוי למצוי, ולהגיע למימוש מלא, את צריכה לצאת למסע ניקיון, לא כזה כמו של פסח, יותר ניקיון פנימי, לנקות את הרעש, את הכאב, הבושה והאשמה. כדי שתוכלי לעשות מה שבא לך, מבלי לפחד מה יגידו או מה יחשבו. יש הרבה דרכים להגיע לשם ולכולן מצוינות! צעד ראשון, פשוט תתחילי להקשיב פנימה, לאינטואיציה, לגוף... תתחילי לשים לב מה נעים לך וגורם לתחושה של התרחבות ומה מכווץ אותך, סוגר לך את הלב. ככה, לאט לאט, תתחילי להגדיל את הדברים שעושים לך טוב, תעזי לנסות דברים שתמיד רצית לעשות ולא העזת, תתחילי לחיות את עצמך באמת!!!

מזכירה לך שזה תהליך מתמשך אז קחי אתך הרבה סבלנות והלך רוח! זכרי שזאת ה-תקופה למימוש ואף פעם לא מאוחר מידי!


אם בכל זאת את מרגישה שזה קשה לך מידי לבד, שיש יותר מידי רעש שם בפנים ואת אבודה, את ממש מוזמנת לבוא לפגוש אותי בלייטהאוס! רק מלשבת בחלל ולחכות לטיפול כבר תתחילי לשמוע את עצמך! באחריות!!!


באהבה,

מילי ברגמן.


(האיור מתוך אתר ויקיפדיה)



64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page