top of page

העצמה של קהילת "תעצומות"


שלום לכם חברים יקרים,

כשלימור ותום פנו אלי בבקשה לכתוב מס' מילים על עוצמה פנימית תהיתי...

האם לקחת את זה לכיוון אישי? לסיפור כיצד נולדה עמותת "תעצומות" (ע"ר) לפוגשים את הסרטן? לחיים?...

שהרי הכל ארוג בהכל ולא באמת ניתן להפרדה ממשית. כמו מפת דרכים. מכל כיוון שנתבונן במסע חיינו נתקשה לנתק דבר מדבר. המצפן תמיד יודע את הכיוון, גם מנקודה אחת.

דרך חווית הריפוי מהסרטן "שלי", שאולי היתה המשמעותית מכולן, חוויתי איך נבנתה העוצמה הפנימית שלי, היכולת להקשיב ללב באופן מדוייק, לבחור את הבחירות ולהניע תהליך משמעותי. מכאן הדרך להקמת העמותה היתה קצרה ומהירה.

אישי אבינעם, נפרד מן העולם לפני 14 שנה ביסורים קשים מאוד בעקבות מחלת הסרטן. בלכתו היה בן 51. שלשת ילדיי ואני עברנו צונאמי רציני שטרף את כל הקלפים. אבינעם שנחשב להכי בריא, מוכשר, מצליח ויפה תואר קרס. שנה לאחר מכן נחתה עלי הבשורה שגם לי יש סרטן. משם החל מסע אישי ששינה את חיי מן הקצה לקצה והיווה את המניע והמנוע להקמת העמותה. עמותה יוצאת דופן בה עשרות מתנדבים מופלאים משרתים את קהילת פוגשי הסרטן כשהם חדורי אמונה ושליחות בלב פתוח ואהבה ללא תנאי.

הדרך שלי היתה קצת שונה. בחרתי לצאת למסע חיפוש שיביא מזור לגופי ונשמתי. מסע של אינטגרציה בין העולמות. נטול כימותרפיה והקרנות אך עמוס שיטות אחרות. בהבנה הכי עמוקה שלי האמנתי (ועדיין...) שיש בידינו היכולת להניע ריפוי שלם גם ממחלות קשות בלוקחנו אחריות מלאה ובהתמסרנו לדרך. במשך שנתיים נדדתי במנזרים, שיניתי תזונה, חוויתי צומות ארוכים, תרגלתי ויפאסנה וישבתי שעות במדיטציה. " הדרך חכמה מן ההולך בא...". בכל פסיעה ובכל שלב התגלה לי "סוד" חדש, הצלחתי לדייק יותר ויותר את הדרך, שחררתי את הישן וקראתי לחדש. עשיתי ויתורים ובחירות חדשות, חוויתי את העוצמה הפנימית נבנית בתוכי מתוך התהליך ותוצאותיו.

עוצמה, העצמה, עצמי, עצמאות. מתוך המשבר האבל והכאב צמחתי מחדש. מתוך הצמיחה נולדו תובנות חדשות ורצון עז לעזור לאנשים למצוא את המצפן האישי שלהם, ללמדם לגייס את עוצמותיהם ותעצומותיהם, מתוך ובתוך עצמם, ע"מ למצוא מזור והחלמה. עמותת "תעצומות" נולדה מתוך התשוקה הנ"ל. החלמה = החל מה....החל ממה....מתוך הסבל נולדה עוצמה פנימית עמוקה.

למדתי כי העוצמה הפנימית, הבריאות והעצמה מגיעים מתוך עצירה, שקט והקשבה. מתוך המציאות של הפחד, הבלבול, הכאוס והאחיזה נבנים יסודות הבהירות, הדיוק וגיוס הכוחות הפנימיים.

למדתי כי תעצומות הנפש הגדולות באות דווקא מתוך הרפיה, כאב, חולשה, שחרור וויתור. למדתי לפרום את הדקות שנערמות מעצמן. לפנות את הלב, לקבל את מה שבא בלא לדחות. לאפשר לדברים להיות במלואם וגם להשכיל לשחררם ללא אחיזה. להתיר את קשרי המורכבות. למהר פחות ולהיות יותר. לנשום ברווחה ולרווח....

למדתי כי המסע הזה ששמו חיי מורכב מאינסוף רגעי עכשיו, מסע מבטן האדמה אל בטן האדמה, תנועה עתירת משמעות ובו זמנית הבל מוחלט. למדתי שחיי מורכבים מאיסוף פיסות של רגעים קטנים ולעיתים

קיצוניים. וכשאני מבינה ומקבלת את חוק ההשתנות התעצומות הפנימיות שלי מרוויחות רובד נוסף ולא נכנעות למציאות המתעתעת. התעצומות צומחות נובעות ומתעצמות כחלק מהסכמה שלנו לשהות תקופה באי וודאות עד הולדתו של דבר חדש ומעצים המהווה חלק מהיווצרות התעצומות הפנימיות.

מתוך המקום הזה והאמונה בתעצומות האדם ייסדתי את "תעצומות" למתנדבים, שהינם מבריאים העושים את הדרך בגופם ורוחם, מתאפשר תהליך קבוצתי-קהילתי המועצם מעצם נתינתם והתנדבותם ובו זמנית מאדיר את חוזקם הפנימי, האופטימיות והאמונה שבם.

הגעתי ל"לייטהאוס" בהמלצתו של יוסי. חבר טוב לדרך וללב. השידוך הרגיש לי תוך רגע מדוייק.. נוכחתי לכלי עוצמתי ומדהים התומך בתהליכי הבראה, מאזן מעיר ומעורר את תובנות הלב והתודעה. מצאתי בית המחזק את היסודות הפנימיים, מחדדם ומאפשר ראייה בהירה ותובנות מהירות המניעות לפעולה. כלי עוצמתי המעצים את העוצמה הפנימית תוך כדי שפיכת אור על המציאות החיצונית והפנימית כאחד.

ההתחברות הפיזית והרוחנית של "תעצומות" עם "לייטהאוס" היתה אך טבעית ואורגנית. השפה אחת, ההשלמה ברורה....

בטאו נכתב כי שלשה אוצרות כדאי לנו לאמץ ולשמור:

"הראשון קרוי אהבה

השני קרוי הסתפקות

והשלישי קרוי בלוא גאווה ללכת בעולם"

קהילת "תעצומות" ובית "איזון חיים" הינם התגלמות המרחב הנ"ל.

ואם בתעצומות נפש וריפוי עסקינן הריני מזמינה את כולכם לאירוע השנתי של העמותה ב-11.5.18. מטרת האירוע לפתוח בפני הקהל הרחב קשת רחבה של מידע אמין ועדכני ע"מ לתמוך במניעת מחלות ולהעצים את חוכמת הגוף וגיוס כוחות הריפוי הטבעיים המצויים בכל אחד ואחת מאיתנו.

באירוע (מצ"ב התוכניה),ירצו טובי המרצים בארץ על אמונה, דוקטרינות ריפוי מחוץ לקופסה, תזונה מונעת סרטן ותורת האפיגנטיקה. פרופ' חיים סידר (חתן פרס ישראל) יסביר לנו מדוע גנטיקה אינה גזירת גורל אלא ניתנת לשינוי בהינתן הכלים והידע המדוייק.

אנחנו שמחים לאפשר לקהילת "לייטהאוס" הנחה ברכישת הכרטיסים בהקלידכם קוד תעצומות.

להלן התוכניה. לחצו כאן כדי להרשם- http://eatwell.co.il/events/ta/

נשמח לראותכם.

המאמר נכתב ע"י רות רואי ויינשטיין, נשיאה ומנכ"לית בפועל של עמותת "תעצומות".


54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page