top of page

הדאו היא הדרך הגדולה


הדאו היא הדרך הגדולה בה אנו צועדים בחיינו, אך אין מילה שתוכל לתאר אותה.

ברגעים של בהירות, שמחה או אהבה, אנו פשוט יודעים שאנחנו שם.

כאשר מחלה או חוסר איזון מתמשך מופיעים, זה סימן שירדנו מהשביל – משהו בחיינו כפי שאנו מנהלים אותם, אינו תואם את המהות והצורך האמיתי העמוק שלנו.

לעתים אנו כל כך רגילים לחוות כאב או חוסר נוחות עד שאנו שוכחים שיש אפשרות לשנות, להקל או לפתור אותו. אנו הופכים את הכאב, שהוא דרך של הגוף להתריע בפנינו על בעיה קיימת או עתידית, לעוד עניין שחיים איתו, מתוך עמדה פסיבית.

זהו מצב שבו שכחנו מה חשוב באמת.

זה לא אומר שהרחקנו מאד מהדרך הנכונה, או שלא נוכל לחזור. זה רק מבקש את תשומת ליבנו.

מצב של בריאות גופנית ומנטלית הוא מצב של הרמוניה יחסית בין האיברים והמערכות השונות בגוף, כאשר כל אחת ואחד מהם יודע ומסוגל לבצע את תפקידו, וגם לווסת ולאזן הפרעות שונות שמתרחשות כחלק מתנועת החיים.

ברפואה הסינית אנו מתבוננים בגוף כולו כמערכת גדולה ושלמה שיש בה כל הזמן תנועה ולכן אין איזון קבוע וסטטי, מצב מאוזן ובריא הוא כזה של תנועה.

כאשר אנו בעמדה נכונה בעולם – אנו יודעים מי אנחנו, מה חשוב לנו, עבור מה אנו מוכנים להתאמץ ומתי לעשות ויתורים, יש לנו תחושת גוף ברורה, האפשרות לקיים קשרים של קבלה ונתינה עם אחרים ועם הסביבה פתוחה ומיטיבה איתנו.

ברפואה הסינית מצב כזה הוא כאשר יש לנו מספיק צ'י ודם, תנועת האנרגיה, הדם והנוזלים בגוף תקינה בעוצמתה ובכיווניה, הגוף יודע להשתמש במשאבים שלו ואלו שמגיעים מבחוץ על מנת להזין את עצמו פיזית מנטלית ורגשית, לגדול ולתקן שיבושים שמתרחשים כחלק מהתנועה הגדולה של החיים.

אחד הצירים החשובים שדרכם ניתן לעבוד כדי לחזור אל הדרך הנכונה, הוא מרידיאן כיס המרה. מרידיאן זה מתחיל בראש – באזור הרקות, עובר לצדי הגולגולת, מאחורי האזניים אל הכתפיים ולאורך צדי הגוף, הצלעות, אל האגן ומסתייים בבוהן ה-4 בכף הרגל. בכתבים הסיניים נאמר שכיס המרה אחראי על הנכון והצודק. הוא קשור לאופן בו אנו רואים את העולם ואת עצמנו בתוכו, ליכולת שלנו לנוע בגמישות פיזית ומחשבתית, לאפשרות שלנו ליצור חזון הקשור בצורה עמוקה למי שאנחנו באמת ולרצון והצורך להגשים את המהות שלנו בעולם.

בהיותו מרידיאן החולש על אזורים רבים וחשובים בגוף – החל מהעיניים והמוח, צידי הגוף כולו והאגן, אפשר להבין שתנועה תקינה בו יכולה לתמוך באופן בו אנו עומדים, ניצבבים וזזים בעולם. הוא ממוקם בצדי הגוף – הקו שבין קדימה ואחורה – בין המקום ממנו באנו לבין המקום שאליו אנו מביטים וצועדים.

מגע במרידיאן כיס המרה מפתיע הרבה אנשים ברגישות המתגלה בו – אות למתח רב הנצבר לאורכו, ובמקרים רבים קשור למתח וסטרס, לתחושה שכעת אין לנו זמן להתמתח, לנוע ולחלום כפי שהיינו רוצים, ושכל זה יחכה לזמן אחר, שאין לנו מושג מתי יגיע.

עבודה במגע השיאצו, מגע שיש בו איכות של תמיכה והרגעה וגם של הנעה ושחרור מתח שרירי, וכן דיקור הנקודות שעל מרידיאן זה משמשים אותי רבות בעבודתי עם מטופלות ומטופלים, הן כאשר נושא הטיפול הוא כאב שרירי או בעייה פנימית יותר כמו כאבי מחזור, PMS, כאבי ראש ועוד. העבודה עם כיס המרה כאשר היא מתאימה לאבחנה עשויה ליצור אפקט משמעותי מאד בטיפול.

אני אוהבת לספר למטופלות ולמטופלים שלי על הנקודות והמרידאנים משום שהם מלמדים אותנו משהו על האנושי והמשותף שבנו.

הדרך שלי הובילה אותי להיות מטפלת בשיאצו וברפואה סינית, להתמקם שוב ושוב בעולם מחדש.

ואז הגעתי ללייטהאוס (לא כל כך מזמן). והיתה לי תחושת בטן פיזית ממש שבמקום הזה אני יכולה לצעוד על הדרך הגדולה שלי, בשיתוף ובתמיכה של כל כך הרבה מטפלות ומטפלים שחולקים אתי את הרצון לפעול בעולם מתוך חיבור ממשי פנימה, וראייה למרחוק של החזון המחובר ללב.


286 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page