top of page

קלות - הגיגים מחדר הטיפולים


סמדר, עורכת דין מבריקה, טופפה על עקביה האדומים בשעה שנכנסה לחדר הטיפולים. סמדר התישבה על הכורסא בכבדות והצהירה שהיא לא מבינה איך קרה שכל חברותיה נמצאות בקשרים זוגיים יציבים בעוד שהיא, בגיל 38, מוצאת עצמה שוב ושוב עם גברים נשואים, בוגדניים או מרוחקים.

אסף, איש מחשבים מעולה, פוטר זו הפעם השלישית מעבודתו, למרות ההערכה המקצועית הרבה לה הוא זכה ממעסיקיו. גם הפעם נאמר לו, כי הוא מפוטר על רקע קיצוצים והתייעלות שעוברת החברה בה הוא עבד.

המשותף לשירה ואסף הוא שישנם נושאים בחייהם שבהם הדברים "לא מסתדרים". לא משנה כמה הם אינטליגנטים, נאים למראה, או בעלי קסם אישי. יש מקומות במציאות חייהם שבהם הם מרגישים תקועים.

אני בטוחה שלכל אחד בחייו יש מקומות כאלה!

הסיפור של סמדר ואסף וודאי נשמע לחלק מאיתנו מוכר והוא מעלה מספר שאלות:

מדוע לאנשים מסוימים קל מאוד בתחומים מסוימים אך קשה בתחומים אחרים? מאין נובע הקושי באותם תחומים בהם אנשים תקועים? למה זה קורה "דווקא" להם? ואיך הם יכולים לשנות את "מר גורלם"?

רובנו מאמינים שהעולם החיצוני מתנהל שם בחוץ, בלי קשר אלינו, והיכולת שלנו להשפיע עליו היא מוגבלת - במקרה הטוב, או לא קיימת בכלל – במקרה הפחות טוב. אך ההיפך הוא הנכון.

העולם סביבנו הולך ונבנה על ידינו ושום דבר הוא לא גזירת גורל. העולם נבנה דרכינו מבפנים כלפי חוץ. הנפש חשה, התודעה מנתחת, המוח האוטומטי (הישרדותי) מנחה והגוף מוציא אל הפועל. ברגע שהרעיון הזה מופנם, אנו יכולים להבין שאנו אלו שיצרנו את המציאות הסובבת אותנו ושכל רגע ורגע הוא הזמנה להתחיל ליצור את המציאות אליה אנו שואפים.

על פי שיטת הריקול הילינג, על מנת ליצור את אותה מציאות אליה אנו שואפים, עלינו להבין שדפוסי חיים ומחלות שפוקדות אותנו נוצרו על ידי המוח במטרה לפתור קונפליקט או מציאות אליה נחשפנו. כשם שאובייקט מטרתו להגשים תכלית שנהגתה בשלב הבלתי חומרי שלו, כך על פי עיקרון אוניברסלי, לכל דפוס התנהגות ולכל מחלה ישנה מטרה המגשימה תכלית שייעד לה היוצר שלה - המוח.

אנסה להמחיש זאת באמצעות מספר דוגמאות:

סרטן בלוטות החלב בשד - חלב אם מכיל את החומרים המזינים והמותאמים ביותר המאפשרים התפתחות הרמונית של התינוק. חלב מסמל את האהבה, ההגנה וההזנה של האם לצאצאיה. כאשר בנה של דנה התגייס לצבא, לא עצמה דנה את עיניה יומם וליל מכיוון שדאגה לשלומו. שנה לאחר גיוסו של בנה, דנה חלתה בסרטן בלוטות החלב. על מנת לעזור לדנה להתמודד עם הפחד לשלומו של בנה, מוחה נתן הוראה להגדיל את מספר תאי בלוטות החלב במטרה לייצר יותר חלב. כך, באופן סימלי, דנה עזרה לבנה לשרוד. הבנת הקונפליקט אפשרה לדנה לשחרר את המחלה מרקמותיה.

סרטן אשכים - רייק גיראד האמר היה אדם חזק ובריא מרבית חייו. שלושה חודשים לאחר שבנו נפטר כתוצאה מתאונה, אובחן אצל רייק סרטן אשכים. בעקבות ההלם, המתח והכאב הרב שחווה רייק, נתן המוח הוראה לגוף לייצר יותר תאי זרע במטרה לאפשר לו להביא צאצא נוסף. הבנת הקונפליקט אפשרה לרייק גיראד לשחרר את המחלה מרקמותיו.

ריפלוקס וושטי - שלומית בת 35 סובלת מריפלוקס. בתחילה ליוותה תחושת הצריבה את שלומית בתכיפות נמוכה, אבל בשנים האחרונות היא החלה לחוות צרבת מידי יום ביומו. רפלוקס וושטי נגרם בעקבות היחלשות הסוגר המפריד בין הוושט לבין פתח הקיבה כך שתוכן הקיבה חוזר אל הוושט. שלומית ניתקה קשר עם אמא כשנה קודם לכן, והיא השאירה את "הדלת פתוחה" בגופה מאחר וייחלה עדיין לקשר אוהב ותומך עם אמה. לאחר ששלומית הבינה את ההקשרים שעשה גופה תחושת הצרבת לא חזרה.

איחורים כרוניים - רונית היא מאחרת כרונית, אף פעם איננה מצליחה להגיע בזמן. התגלה כי בזמן ההריון אמא התפללה ללדת מאוחר, כלומר לאחר שבוע 40, מכיוון שרצתה ללדת את בתה רונית במזל אריה. ההריון אומנם התקיים על פי המצופה ורונית נולדה במזל סרטן אך במוחה ניקלט כי עליה לאחר. לאחר שרונית הבינה את ההקשר היא הפסיקה לאחר באופן מידי.

לכאורה, הקל ביותר הוא לראות במסלול חיינו כגזירת גורל שאינה נתונה לשליטתנו. שאיננו יכולים להשפיע עליו. אך כאשר אנחנו מבינים שמציאות חיינו נמצאת באחריותינו ושכל שנדרש על מנת ליצור שינוי בחיינו הוא להסתכל פנימה בסבלנות, באומץ ובאהבה, אז מתגלה כי הדרך אל החיים אליהם אנחנו שואפים הנה קלה הרבה יותר ממה שנדמה.

שלכם,

מירית

ד"ר מירית גנדלמן מטפלת בשיטת הריקול הילינג, איזון חייים ותטא הילינג


114 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page