top of page

כיצד להביא את האחדות לחיינו על- פי הדרך השמאנית


המושג אחדות מורכב מיחיד ורבים: אחד ו..אחדות. המשמעות של אחדות מתחילה בתוכנו בין שלושת הדמויות המרכיבות אותנו: הילד/ה, זקן/ת השבט והאיש/ה שביניהם/ן. כאשר הרגשות, התובנות והמחשבות מסונכרנות בגוף הפיזי שלנו במדויק, אז נוצרת האחדות בתוכנו הנקראת גם איזון/ מרכז/ מהות וכו'.

הדרך האינדיאנית מדברת ונוגעת בחושים- ברגשות ובתחושות . לאורך השנים אנחנו מאבדים את הסנכרון ביניהם והחיים מביאים אותנו לכך שאחד מהם חזק מהשני או גובר עליו. האחדות שנולדנו אתה מאבדת את האיזון שלה ואנחנו נמצאים במסע האינסופי למצוא אותה חזרה. לפני שהאחדות מחלחלת למערכות היחסים, לקשרים שבין קבוצות, קהילות ומשפחות, החובה שלנו היא למצוא אותה קודם מחדש בתוכנו ומשם להפיץ אותה החוצה לסובבים אותנו. בדרך האינדיאנית אנו יודעים, שרק כאשר תיווצר האחדות מחדש בין ארבעת הגוונים והחלקים שפיצלה אותנו הרוח, אז תגיע ההרמוניה העולמית וייווצר שלום ואחדות בין כל הברואים על אימא אדמה.

כאשר בן האנוש חשב שהוא הנעלה מבין הברואים הוא איבד את האחדות בתוכו ויצר פערים, הגדרות, מעמדות. האגו חלחל במקום האחדות והשלם. אז החליטה "WAKAN TANKA" - "הרוח הגדולה" לפצל אותנו לארבעת כיווני הרוחות: לאדם הלבן, האדום, הצהוב והשחור. ללבנים, לאינדיאנים, לסינים ולבעלי הגוון הכהה יש רפואות, תורה, מתנות וידע רב במסע חייהם. רק כאשר נשכיל ונסכים ללמוד וללמד אחד את השני את החוכמה, המילים והמתנות שלנו ממקום חומל, מאוזן, פתוח ומקבל - אז תגיע האחדות בבני האנוש ונחזור להיות אחד!

אם נסכים להקשיב ולהתבונן יותר פנימה לתוכנו, בעיניים הפנימיות שלנו ללא שיפוט, ביקורת, פחד, אשמה או התניה - אז נוכל להביא אחדות ושקט פנימה, לאזן את הקצוות, לרפא את העבר ולקחת ממנו את מה שמדויק עבורנו ולהתחיל ליצור מתוך החזון שלנו קדימה את ההווה!

אנחנו נמצאים בסיום החודש המשמעותי, שמסכם את השנה הנוכחית ומעביר אותנו לתחילתה של שנה החדשה, המביאה אתה את ההזדמנות והפוטנציאל של אחדות לתוכנו ומאתנו לסביבתנו, בארץ ובעולם. זהו החודש ה -12 המסמל את ה- 3 שמדבר על איזון , מרכז, דיוק ושלם פנימי. חשוב להעצים את הדיוק של כל אשר אנחנו לא רוצים (הילד/ה),לא מוכנים (זקן/ת השבט) ולא יכולים (האיש/ה) בהסכמה לקחת אתנו במעבר לשנה החדשה ומכך לדייק ולהרחיב את כל אשר אנחנו רוצים, מוכנים ויכולים לקבל, להטמיע ולהעצים במעבר ובשנה החדשה עצמה. זה הזמן לחזור ולהיזכר באותה אחדות פנימית שנולדנו אותה. בפשטות, בקלות, בהקשבה חדשה לעצמנו דרך החושים, הרגשות והתחושות בגוף, משמע דרך החוויה!

אבל למה זה לא מספיק? למה למרות כל הדרך שאנו עושים בשיטות השונות, עדיין זה לא מספיק עובד לנו? כי מעבר לחוויה ,יש את הצורך להטמיע אותה ואת כל מה שהיא מביאה לדרך שלנו בחיי היום יום ללא התניה, ללא שיפוט או ביקורת וללא אחיזה זו או אחרת באחר. ללמוד לקחת רגע של שקט, ללא מעש ולחזור להקשיב. ככה נולדנו, האדמה שלנו פשוטה היא ופורייה באין ספור תשובות, הדרכה, הכוונה ועצות אם רק נסכים לחזור ולהתחבר אליה. היא מחכה לנו מהיום הראשון שבחרנו להיוולד לכאן ולפני שבחרו עבורנו ערוצים אחרים ואדמה לא לנו. האחדות בדרך הרפואה האינדיאנית מחוברת לפשטות, לשקט של הדומם והקיים בתוכנו ומחוצה לנו, נעה בתוכנו בין האדמה המערסלת והשמיים המדריכים שממעל, מחזירה אותנו לאחד שבתוכנו- המקור, לייחודיות שלנו ולקסם המהות שלנו יחד עם האחר, האחרים..

זה הזמן לחזור להרגיש ממקום אחר אך מוכר ולו לרגע ולהחזיר את האחדות פנימה בכדי להעביר אותה הלאה מאחדות אישית, לזוגית, למשפחתית, לקהילתית ולעולם כולו.

מאחלת לכולנו מעבר מדויק ומוצלח, שחרור והשתחררות מכל המיותר, העמקת הידיעה מה נכון ומה מדויק לנו להכניס לחיינו קדימה ופסיעה מבורכת וחדשה בשנת 2019 - שנה של 12 ירחים שמסמלים אחדות והרמוניה.

מוזמנים להתרשם, להרגיש, לחוות וללמוד את מהות "התקשור השמאני", המאפשר מסע חדש פנימה לאלו שבאמת מעוניינים ומוכנים להעז לחזור אליהם הביתה!

בברכת "הו מיטאקוי אויאסין" - כולנו אחד!

תמנע ולורנה מ"מעגל המצפן השמאני" - חזרה אליך הביתה

תמנע אל שרון היא אשת רפואה אינדיאנית, מתקשרת, מדריכה ומנטורית לחיים


73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page