top of page

בהירות בטיפול

עודכן: 27 בפבר׳ 2020

מאת: לירן שיר אל


כאשר אני חושב על המילה בהירות ואיך היא מתחברת לעבודה שלי בקליניקה, אני לא יכול שלא לחזור אל המילון, להבין את העומק במושג ולנסות להתחבר אליו אולי גם מתרבות אחרת מאשר במערב המודרני.

"בהירות"- במשמעותה המילונית פירושה ההפך מכהה, מואר, חיוור, נראה בקלות; כפראפרזה משמש המונח לציין "מובן בקלות", "ברור".


וכך, כאשר אני מוצא עצמי יושב אל מול המטופל, מנסה למצוא הגיון וקשר בין המלל והפתולוגיות, מעופפת מעלי עננה של אור, מן בהירות או בוהק שכזה, מגיח כך פתאום ולפתע נגלים סודותיו של המטופל, לרגע קטן של בהירות כל שנות לימודי בבית הספר לרפואה סינית, מקבלים תוקף ואחיזה במציאות ממשית. זה כמעט כמו מגדלור שמאותת לנו ממרחק לאן להגיע, היכן אנו נמצאים ביחס לחוף מבטחים.

כך הבוהק הזה, הבהירות הזו, מלווה אותנו בכל רגע של החלטה בכל שביב של שנייה במחשבה שקודמת למילה, אור גדול שמגיח לו ומרגיע את הכל. המילה בהירות מבהירה לי כל כך הרבה פעמים את התוקף שמקבלת הרפואה הסינית והפילוסופיה הסינית העתיקה, בחיי היום יום שלנו גם במערב, מה שנכון לעבר, קיים עוד היום והתאוריות של חכמי קדם מיושמות עד עצם היום הזה.


הסיפור שלי בקליניקת לייטהאוס, מתחיל ביום קיצי במיוחד, החלל המואר והפתוח, החדרים הנעימים, ישר עטפה אותי תחושת החמימות הביתית של המקום. לימים נפגשתי עם לימור ותום, שסיפרו קצת על עבודתם והתוכניות בשביל המקום, הרגשתי פשוט שייך, באותם רגעים קטנים של בהירות, כמו נורה כזו שנדלקת, הבנתי שזהו המקום שלי, לכאן ארצה להגיע שבוע לאחר שבוע, לכאן מטופליי ייהנו לבוא.


לירן שיר אל מומחה ברפואה סינית מסורתית, מטעם "מכללת רידמן" ובעל ניסיון של עשור ביעוץ תוספי תזונה והתאמה תזונתית. מדריך לדמיון מודרך ומדיטציה, מתמחה בבעיות מערכת החיסון ומחלות כרוניות.







12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page