top of page

האם הנתינה שלכם נכונה?

מאת: מילי ברגמן


כשאנו חושבים על נתינה, הלב שלנו מתרחב ואף חיוך יכול לעלות לנו על השפתיים, כי נתינה מתקשרת לנו ישר למשהו טוב! כחברה אנחנו מוקירים אנשים שנותנים לאחר ואפילו נותנים פרסים לאלה שנתנו ותרמו הכי הרבה מעצמם. אז אומנם לימדו אותנו על ערך הנתינה מגיל צעיר, אך לא דיברנו אתנו על חשיבותה של נתינה נכונה.


אנחנו הרי תלמידים בבית הספר של החיים, יש כאלה שצריכים ללמוד איך לאזן את הנתינה שלהם ולרוב גם איך להגיד לא, ויש כאלה שצריכים ללמוד איך לאזן את הקבלה שלהם וללמוד להסתדר בכוחות עצמם. כשהנתינה היא נכונה, שני הצדדים מרווחים, גם הצד הנותן וגם הצד המקבל, אך יכול להיות לה גם צד אפל, אם היא לא מתבצעת ממקום טהור, נקי ואמתי. הצד האפל של הנתינה יכול לפגוע בצד שנותן או בצד שמקבל, הוא יכול לגרום לתקיעויות, משברים נפשיים ואם הוא לא מטופל כמו שצריך גם למחלות פיזיות!


אז איך תדעו האם הנתינה שלכם נכונה?


דבר ראשון- חשוב לראות אם הצד השני בכלל מוכן לקבל, לפעמים יש לנו את הרצון לתת אבל הצד השני לא במקום שיכול להכיל את זה. אם תתעקשו ותתנו למרות שהוא לא מוכן, אתם תצאו בתחושה לא טובה והצד השני יישאר עם אשמה. אז תמיד תבדקו עם הצד השני מה מצבו!


דבר שני- נתינה טובה ואמתית צריכה תמיד להגיע מרצון פנימי, רצון אמיתי! לא לתת כי אתה חייב, לא כי אתה צריך וגם לא כי זה מה שמצופה ממך! הרבה פעמים אנחנו נותנים כי לא נעים לנו, כי אנחנו רוצים שיאהבו אותנו, כי אנו מאמינים שאנשים טובים צרכים לתת מעצמם. אך שהנתינה מתרחשת ממקום כזה, האדם הנותן נשאר מרוקן, התחושה הטובה שלרוב מגיעה אחרי הנתינה לא מגיעה, להפך, יכולה להגיע תחושה של ניצול, שלא רואים אותי, או תחושה של התגוננות כי אחרים יודעים רק לקחת.


לכן, בכול מצב של נתינה תשאלו את עצמכם: האם אני רוצה לתת??? האם אני באמת רוצה לעשות את זה?? אם מישהו ביקש ממני עזרה, אפילו אם אני יכול לתת לו אותה, האם אני רוצה בכך? או שמא סתם לא נעים לי להגיד לא? אם קשה לזהות את הרצון האמתי אפשר ואף רצוי להרגיש מה מתרחש בגוף, האם מעצם המחשבה על הנתינה הזאת הגוף מתרחב ומתמלא בשמחה או שהגוף מתכווץ ויש אפילו תחושת מועקה קטנה?

אם אין בכם את הרצון לתת, או שהגוף מתכווץ ועולה מועקה, אל תתנו! זכרו, אם זה לא משרת אתכם, סביר להניח שזה לא משרת גם את הצד השני!!! תתפלאו כמה אנשים קיבלו לא וזה מה שדחף אותם להצלחה!


נסו לזכור זאת גם אם אתם הצד המבקש! אם מישהו לא נותן לי זה לא אומר שהוא לא אוהב אותי או שלא אכפת לו ממני, אולי יש לי פה משהו ללמוד? אולי אני צריך לסמוך על עצמי ולעשות זאת לבד?

אם אתם מזהים את עצמכם כבעלי נתינה לא נכונה, אם יש לכם את הנטייה לתת על חשבונכם ולהימנע מלהגיד לא, אני מזמינה אתכם לבוא ללייטהאוס, המקום שמלא בנתינה נכונה ללא תנאי ולעבור תהליך של איזון כדי שתוכלו לצאת לעולם מוכנים, מובנים ולתת רק כשאתם באמת רוצים.


מילי ברגמן - מטפלת בכירה בשיטת איזון חיים.






62 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page