top of page

מאיתנו אליכם - חודש הבהירות

מאת: תום הנדל ולימור אלבלנסי


בהירות היא איכות חסרה בעולמנו האינטנסיבי ומלא הסטרס. זוהי איכות הכרחית לבניית חיים מדויקים מלאי משמעות, נוכחים ומחוברים לעצמי האמיתי שלנו.


כולנו פוגשים את הצורך בבהירות בכל רובדי חיינו.


בהירות מייצרת בהירות רחבה יותר.

ככל שנצליח לייצר בהירות לעצמנו לגבי רצונותינו, עמדותינו, הערכים שלנו וההחלטות שלנו, כך תתפשט הבהירות ותתרחב לתחומי חיינו הנוספים.

חוסר בהירות מייצרת אפקט דומה. ככל שנהיה לא ברורים, כך אנרגיה רבה יותר תידרש מאיתנו לאותו נושא בו יש בנו אי בהירות ונושאי חיינו הנוספים עשויים להיות מושפעים מכך אף הם.

חוסר בהירות יכול להיווצר מעומס, חרדה, פחדים, בלבול, מצב פיסי לקוי ועוד.

חוסר בהירות מופיעה כענן פנימי, או ערפל שעד שנפזר אותו, הוא יחזיק בתוכו את הפוטנציאל לגדול ולהתרחב.

כשאנו מביטים בערפל פיסי, אנחנו לא רואים את מתווה השטח ולכן לא יכולים ללכת באותה מהירות וביטחון בו אנו יכולים להלך ביום בהיר.

כך הדבר עם חוסר בהירות/ערפל פנימי, הקושי להלך בחיים הולך ועולה, ככזה, מסע החיים שלנו הופך לאיטי יותר, פחות בטוח, מהסס. וכשאנו מהססים, יותר ויותר קשיים נערמים.


אז מה עושים ??

הדבר הראשון והחשוב ביותר, הוא לזהות ולהבין כי אנו במצב הזה.

להבין ולעצור.

לעצור ולחכות שהערפל יחלוף.

במהלך ההמתנה, לבחון ולראות כיצד נוכל לעזור לו להתפנות כמה שיותר מהר.

להיעזר, להיעזר במה ובמי שאנו יודעים שיכול לעזור לנו.


מספר רעיונות ליצירת בהירות בחיינו:

תרגול מדיטציה ונשימות (אפילו רק 10 דקות ביום)

חופשה יומית למשל שעת של קריאת ספר, יציאה לטבע, או מנוחת צהריים במהלך יום אינטנסיבי, סגירת המשרד לחצי שעה ביום למנוחה, יציאה לאכול את הצהריים בגינה או במרפסת, חופשה שבועית למשל מספר שעות קבועות אחת לשבוע בהן נעשה דבר השונה מהשגרה שלנו, נטפל בעצמינו, נפגוש חברים, נזין את עצמינו בהפסקה מהיומיום, חופשה חודשית למשל יום בחודש אותו מקדישים לחופשה, טעינה, יציאה מהמרחב הרגיל, חופשה שנתית חשובה ביותר להתאווררות ממושכת והתבוננות בהירה על חיינו ממרחק.

"זריקת המחשבות" - כתיבת מחשבות באופן חופשי לתוך מחברת בכדי לנקות את הראש ולייצר שקט.

להעזר באדם קרוב (בן משפחה, חבר, מטפל) אדם שיכול להקשיב למחשבותינו ולעזור לנו להגיע לבהירות.


לייטהאוס עבורינו הוא מרחב של בהירות, יצרנו בו אוירה שקטה אוהבת ובהירה המאפשרת מנוחת הנפש לכל באי המקום.

כמטפלים, יחד עם המטופלים אנו תרים אחר בהירות. עוקבים אחר מסע לבבו של המטופל אחר אמת, דיוק, פשטות. מחזיקים כוונה להגיע אליה תוך הקשבה אמפטית וסקרנית, עד למקום של ידיעה והקלה.

חשובה לנו גם העצירה, המרווח בין מטופלים, ההשתהות, העיכול של מה שנאמר בחדר, סגירת תיק חייו של אחד ופתיחת האחר, נשימה והכנסת אויר בהיר וחדש לחדר.

בלייטהאוס התברכנו, התברכנו בצוות מוכשר ומיומן, בעל מגוון יכולות לסייע בפיזור הערפל. אנו, הצוות נעזרים אחד בשני בכדי להוות משענת הדדית לעצמנו ולמטופלינו כדי לייצר בהירות. וכשיש בהירות פנימית, היכולת לעזור ולייצר בהירות למטופלינו ולעולמינו עולה.


מאחלים לכם בהירות בחיים, ואם מגיע הערפל, תזכרו להיעזר במה ובמי שמדויק לעזור לכם לפזר אותו.

מזכירים לכם כי הלייטהאוס זמין עבור כולכם להתרווחות קלה מהיומיום, אתם מוזמנים להגיע, לשתות כוס תה בגינה היפה שלנו, או לשבת ברגיעה בפינת ההמתנה השקטה ולתת ללבכם לנוח, או אם תרצו להזמין לכם טיפול אצל אחד מהמטפלים הקסומים שלנו.


עם הרבה אהבה,

תום ולימור







28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page