top of page

מה הזמן מסמן לי

מאת: יפעת רייקמנס


מה אומר לכם המספר 86400 ?


לכאורה מספר סתמי שאינו אומר מאום. אבל בעצם המספר הזה הוא כל מה שאתם מקבלים בכל יום נתון. הוא המשאב הגדול ביותר שלכם. במהלך יממה יש בידנו 86400 שניות, כלומר בכל יום אנו מקבלים קצבה מוגבלת של זמן שפוקעת תוך 24 שעות.


הבחירה של איך להשקיע את המשאב הזה תלויה אך ורק בנו.


בעצם אנחנו מדברים על משאב הזמן...


מה אני עושה עם הזמן שלי? איך אני בוחרת לנצל אותו? למה אני מקדישה אותו? עוד נחזור לזה...


אנחנו חיים בעולם שעשוי כולו מאנרגיה, אנחנו יצורים אנרגטיים שפועלים ומופעלים על ידי אנרגיית חיים.


מייקל ניוטון מהפנט ובעל תואר בפסיכולוגיה שחקר את מטופליו על ידי היפנוזה והגיע אל מידע שקיים עמוק בתוכם. הוא מתעד את מסעה של הנשמה אל עולם של מטה. בספרו מסע הנשמה, ניוטון מתאר תהליך מרתק המתרחש בין הגלגולים, הרגע בו הנשמה בוחרת לשוב להתגלמות גופנית. היא בעצם מתכננת מראש את הגלגול שלה באופן שיאפשר לה ללמוד שיעורים ולהתפתח בצורה המיטבית שלה על מנת להגיע אל הייעוד אותו בחרה לקיים בגלגול הנוכחי.


כאשר היא יורדת לכאן היא משערת איזו כמות אנרגיה היא תצטרך פוטנציאלית על מנת לממש את עצמה, הנשמה לא יורדת במלואה, היא לוקחת רק את כמות האנרגיה שהיא משערת שתספיק לה לגלגול הנוכחי, כאשר חלק גדול ממנה נותר מאחור.


הנשמה לא תמיד מעריכה נכון את כוחות הכבידה ואת כמות האנרגיה שלוקחים רגשות בתהליך החיים ולא תמיד מורידה לארץ את כמות האנרגיה המספיקה לה לגלגול הנוכחי ואתגריו .

כך שאנחנו עובדים גם כאן עם משאב מוגבל שהוא האנרגיה שלנו. איך משלבים בין משאב האנרגטי שלנו למשאב הזמן על מנת שנוכל לחיות זמן ארוך בצורה המיטבית, הבריאה והנכונה ביותר עבורנו?

כאן נכנס אלמנט עבודת המודעות.


כל אדם שרוצה לעבוד עם משאבי האנרגיה שלו בצורה טובה ואקולוגית, כדאי שילמד ויכיר את ההרגלים שלו ואת צרכיו. זיהוי המשאבים הפנימיים וחקירה של הדברים המעלים את רמת את האנרגיה שלנו לעומת מה שואב את האנרגיה שלנו ומכלה מוטיבציה וכוחות .


בטבע ובאקולוגיה קיים חוק, שנקרא חוק המאמץ המזערי - עשיה קטנה ומדויקת שמייצרת תגמול גדול. או בפשטות לעשות קצת להרוויח הרבה.


כשגדלנו לימדו אותנו שראוי ונכון לעבוד קשה והרבה, מסר שמקדש את המאמץ על מנת להגיע למטרות שלנו. כך מצאנו את עצמנו פעמים רבות מגויסים ומכלים את עצמנו ואת כוחותינו ברצון להוכיח הצלחה על ידי עבודה קשה.


כאשר אנחנו מתרגלים את חוק המאמץ המזערי נלמד למשל להשקיע ולדייק יותר בזמן התכנון של פרויקט על מנת לא לעבוד קשה בזמן הביצוע. או למצוא דרכים למקסם את עשייתנו.


חוק שימור אנרגיה פועל פה ומזמין אותנו באמת לבדוק למה אני מקדישה זמן. וכאן אנו חוזרים לנושא הזמן.


המילה להקדיש כוללת בתוכה את המילה קדוש, הדברים אותם אני מקדשת הם הדברים שאשקיע ואקדיש להם זמן , כל ערך שאני מקדשת אני מקדישה לו זמן. ערכנו המרכזים יקבעו למה אנחנו נותנים את הזמן שלנו. בתחילת דרכנו זה נעשה כמעט באוטומט, אני עובדת "אצל עצמי" בערכים שלי. כאשר אנחנו מתחילים בעבודת מודעות אנחנו מתחילים במיפוי המצוי והרצוי.


נתחיל לראות מה לוקח לי אנרגיה, על ידי התבוננות נמיין שוב את ערכנו, כי רבות הן הפעמים שאני עובדת מתוך תכנות ובעצם הערכים שלי אינם שלי… קיבלתי אותם בירושה מהורי. העבודה הנדרשת כאן היא למיין את הדברים שאני נותנת להם את זמני, לראות את הערכים שיושבים שם ולזהות מה עדיין מדויק לי, מה קדוש לי מספיק על מנת שאקדיש לו את זמני היקר.


אם אבחן ואראה למשל שערך העבודה חשוב לי אבל גם ערך המשפחתיות, אבדוק כמה זמן אני מקדישה לעבודה וכמה למשפחה ואם איני שבעת רצון ממה שאני רואה, עלי לשנות את מינוני הזמן שאני מקדישה לעבודה כדי לנהל מחדש את הזמן ולהפנות חלק ממנו למשפחתיות שחסרה.


חוק נוסף הקשור למשאבים פנימיים הוא חוק הנתינה והקבלה. על מנת לשמר את האנרגיה עלינו להיות קשובים לכמות האנרגיה היוצאת שלנו דרך נתינה ביחס לכמות האנרגיה הנכנסת אלינו. הרבה מאיתנו נותנים הרבה מידי כמעט בלי גבולות ואז מוצאים את עצמם מותשים ואז חשים שבא להם לעצור את העולם ולרדת.


על מנת ליצור איזון עלינו לזהות את הדרכים בהם אנו מתמלאים, מה ממלא אותנו ומאפשר לנו קבלת אנרגיה שנותנת לנו מוטיבציה ויכולת התנעה מתוך קלות וללא מאמץ, הרבה פעמים זיהוי הדבר שמשמח אותי ומרחיב את ליבי יהיה גם הדבר אותו אני מקבלת לעצמי. ככל שנדע לקבל לעצמנו ונהיה מלאים ומסופקים כך יהיה לנו קל יותר לתת בנדיבות.


מינונים נכונים בין נתינה לקבלה, תנועה בין עשיה לאי עשיה, ומרחבי מנוחה והטענות בין העשיות שלנו יאפשרו לקדש את הקצב הפנימי שלנו ואת עבודת כיבוד המשאבים שלנו.


אחד הדברים שחשובים לי כשאני מטפלת בשיטת איזון חיים בקליניקה בלייטהאוס זה לחבר אנשים אל המשאבים והרצונות שלהם. ללמד אותם להיות קשובים למינונים האישיים, לקצב הפנימי, להכרה שאפשר להגשים את הדברים שהם מבקשים לעצמם אם יקבלו ויכבדו את הערכים המובילים את דרכם תוך שימת לב למה הם מקדישים את הזמן שלהם.


איזון חיים היא שיטה אקולוגית שאינה מבזבזת זמן. אין בה שיחות מיותרות החוקרות את העבר אם הוא אינו רלוונטי להתקדמות ולהתפתחות המקדמת ביותר בזמן הווה. היא מתחברת למטופל באופן מיטבי ומזהה את העדיפות הרצויה לו לאיזון, זאת על ידי טכניקת בדיקת שריר העוקפת את השכל החושב ומתחברת אל האני הגבוה של המטופל המנחה אותנו לזהות אלו חסימות מעכבות את המטופל להגיע אל העשיות המצמיחות והנדרשות ביותר על מנת שהמטופל יתקדם בחייו.


יפעת רייקמנס, מטפלת מנחה ומורה בעלת ניסיון של כעשרים שנה בשיטת איזון חיים .


64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page